torsdag 6 januari 2011

Det var en gång ett hus...

Det blev ingen träff med Camilla i Mölnlycke, ville inte utmana ödet med att köra ut på vägarna idag, så det får vänta till i morgon, om nu Camilla inte utvecklar halsontet till något värre som streoptokocker!

Mamma och Pappa kom på pepparkakshusplundring, vi pratade lite, drack kaffe och sedan åkte de efter en timme eller så igen. Jag och barnen spelade flera spel, innan hela familjen gick ut för att leka i snön på vår lilla baksida. Anders och Elias byggde en snögrotta, medans jag och Hannah byggde en snötomte och en snölykta. Vilket besvär vi hade med snölyktan, jag tror det tog 45 minuter bara det! Men det lyser så vackert från den nu och jag är så där trött och go i hela kroppen efter leken!

Elias sjönk i humöret när vi kom in och höll på att somna, så jag satte barnen i badet medans Anders fixade middag (Falukorvsgryta med honungsäpplen). Det var verkligen jättegott, men vad jag verkligen njöt av var den kokta potatisen! Oj oj oj, vilken god potatis! :-)

Anders blev dock lite dålig och fick ont i magen, så han gick och lade sig. Barnen har precis lagt sig i sina sängar, Elias har däckat efter välling men Hannah sitter uppe i sängen och pysslar med sin Blixten-pysselbok. Imorgon är det klämdag och jag har tagit föräldraledigt. En skön start på det nya jobbet, tre dagar och sedan ledig två! Nästa vecka kör det igång ordentligt och jag tror inte det kommer bli några problem att sysselsätta mig!

Elias gick upp och hämtade sin nya bok...

Båda barnen ville lyssna...

Sen ville han läsa en gång själv också...:-)

Hannah har lite rödgråtna ögon efter hopp från soffa och smärta i foten, men ler ändå tappert...
(och visar alltid sina undertänder nu för tiden...)

Det var en gång ett hus...

Får jag börja nu, mormor?

Knaperiknaperiknus...

...vem är det som knaprar på mitt hus?

Hej då, morfar!

Av huset var det bara spillror kvar efter Elias framfart...

Och det fick han minsann sota för!

Vår fina snölykta!


1 kommentar:

Mika sa...

Dina bilder är verkligen underbara!!! Jag gillar dammsugningen efter kalaset!

Kram
mika