fredag 28 januari 2011

Bob. Byggare Bob.

Idag ringde jag min pappa och frågade om han eller mamma kunde komma upp med vårt pussel. Tidernas B Ä S T A pussel. All times!! Detta pussel, enkelt kallat "På landet" är ett pussel som jag och Camilla fick när vi var små och jag kan bara inte tröttna på det. Det är underbart. Och lika nostalgiskt varje gång. Och varje gång man lägger det får man en favoritbit som man blir extra glad av. Denna gång, när Hannah och jag lade rad-för-rad, så var det kaninburen för min del. Hannah blev väldigt längtansfull när hon såg barnen som badade i sjön.

Det märktes att hon mådde bättre idag, för när Elias kom hem blev hon så GLAD och de har lekt och myst i soffan hela eftermiddagen och kvällen. Vi byggde tågbana uppe på Elias rum, sedan var det middag som jag och Hannah gjort (ugnsstekt falukorv), fredagsmys med lökringar och sedan byggde vi en arbetsbänk, men den blev inte så bra. Jag byggde om den till en låda till Brio tågbanan istället! :-) Men barnen hade väldigt roligt under tiden vi byggde och Hannah sa till mig: "Du kan kalla mig Byggare Bob. Mamma? Du vet...Byggare Bob. Säg det."

Elias var ju inte sen att hänga på, så han sprang upp på sitt rum och hämtade sina verktyg från "Byggare Bob verktygslådan" han fick i julklapp, och sin brandmanshjälm. Och blev hysteriskt ledsen när han insåg att vi glömt hans reflexväst på förskolan. Och han blev sedan hysteriskt varm i sin dunväst som jag rotade fram ur garderoben i brist på annat...

Hannah blev jättetrött jättetidigt och hon har varit hes hela dagen, så det var med rödsprängda ögon och efter många gäspningar som hon lade sig i sin säng och jag läste "Håkan Bråkan och pappa börjar skolan" innan hon somnade...

Det blir ingen simskola i morgon, så vi ska försöka göra något annat roligt. Om hon orkar, kanske vi tar en sväng upp till Svankällan och går på isen, innan den smälter bort!



1 kommentar:

Fia fit sa...

Och vi köpte "I staden" på Erikshjälpen förra veckan. Så fattades det en bit precis i mitten. Grrrr.....