tisdag 4 januari 2011

På Anders initiativ

Vi gjorde en veckomeny, och den följer vi! Igår åt vi "Marias kyckling" med mango chutney, chilipaste och grädde, vilket jag förberedde i söndags, så det enda som behövde göras igår var att koka pastan! På kvällen när alla var mätta och belåtna så fixade Anders middagen till idag - Färsbiffar med rödlöks- och äppelsalsa. Hur gott som helst, och Anders hade lyckats riktigt bra med biffarna - saftiga, smakrika och alldeles underbara! "Salsan" ger vi dock inte mycket för, men det kanske beror på att rödlökssmaken satt sig på äpple-bitarna alldeles för hårt.

När vi ätit middag idag så var det min tur att laga maten till i morgon. På menyn står rotfruktspannkakor med bacon. Det stod att man skulle ha bacontärningar, men det hade vi missat. Vanlig strimlad bacon gick dock lika bra och när jag tjuvsmakade blev jag riktigt nöjd med resultatet. Hoppas bara Anders och barnen tycker detsamma i morgon!

Färsbiffar med rödlöks- och äppelsalsa
Färsbiffar med rödlöks- och äppelsalsa, bild lånad från ica.se

Rotfruktspannkakor med bacon
Rotfruktspannkakor med bacon, bild lånad från ica.se

3 kommentarer:

Pia sa...

Nej men nu blev jag ju inte alls hungrig när jag kikade in här!!!

Blir så imonerad av eran goda mat och att ni orkar lyxa till det så på vardagarna..
Säger jag som enbart fräser runt lite grönsaker och kött för att göra det enkelt och smidigt.. =P

Snygg header du gjort med, riktigt snygg!

HEMLÄNGTAN sa...

Låter som ni verkligen har organiserat upp det hela bra. Annars är det här med vardagsmat jobbigt tycker jag. Vi har, sedan ett år tillbaka, kört med "Middagsfrid" då vi får hem två kassar mat med 4 färdiga recept. Passar oss alldeles utmärkt faktiskt.

Svar: Ange rabattkoden "FRAKT15" i kassan så behöver du endast betala 15kr i frakt om du enbart köper kort.

Kram, Jenny

Åsa sa...

Vad fint du gjort det här i bloggen!
Och visst är det perfekt att ha veckomatsedel och förbereda maten dagen innan, det vet jag inte hur jag skulle klara mig utan!