tisdag 15 december 2009

Tandlös

Upp som en sol, ner som en pannkaka - så känns det idag.

Satt på lektion i förmiddags då jag såg att jag hade missat ett samtal. Någon minut senare ringde Anders och berättade att Elias ramlat på förskolan och slagit ut en tand. Jag ringde direkt till förskolan där de berättade att han nu hade lugnat sig, han satt och åt och var nöjd. Jag ringde mamma med en gång och bad henne hämta mig, så jag kunde åka och hämta honom. Vi åkte direkt ner till Folktandvården i Kärra för att dokumentera skada och för att se om det var något som behövde åtgärdas. Han var glad och nöjd hela tiden, förutom just precis när tandläkaren skulle titta i munnen på honom, då var jag ju tvungen att hålla fast honom, det tyckte han inte om. De sa att man inte gör något åt sådana skador, speciellt inte med tanke på att det "bara" var en mjölktand. Hur tråkigt det än är, så kommer Elias gå utan höger framtand tills han är sju-åtta år och får sin vanliga fasta tand.

Nu kom jag ju iallafall på ännu en julklapp han kan få i sin strumpa på julaftons morgon - en "Min första tand"-burk...

Min älskade pojke...

4 kommentarer:

Fyra nyanser av rosa sa...

Åh stackars liten! Sådana samtal vill man inte ha!

Vilken fin bild på julkrubban eller vad det heter. Är det eran?

Tack för kramen igår. Idag är det du som behöver en så här kommer en!

KRAM

1906 kvm sa...

Vad tråkigt :-( Stackars Elias.

En helt vanlig mamma sa...

Stackare. Men jag kan lugna dig med att han kan få en tand tidigare;-) Nina håller precis på att tappa sina tänder, och just nu är det de övre framtänderna som är lösa.

Unknown sa...

Stackars liten! Vad tråkigt att tanden lossnade! Kramar från oss!