lördag 26 december 2009

Lek ute i snön

I morse vaknade båda barnen strax efter sju, så jag gick upp med dem och fixade frukost. Hannah var på ett väldigt dåligt humör och gav Elias flera fula tjuvnyp och sen när han blev ledsen sa hon att han hade bitit henne, trots att jag visste att det inte var sant. För att göra av med lite dålig energi så gick hela familjen ut i snön efter frukost. Hannah satte på sig skidorna, så satte vi Elias på Anders gamla snowracer som vi fått med oss hem från Uddevalla. Jag och Elias gick i förväg ner mot bäcken där vi åkte ner flera gånger. Några andra familjer gjorde oss sällskap, bland annat Indevalls grannfamilj. Elias och Oscar bytte pulka och snowracer några gånger, sedan kom Hannah (detta hade nog tagit 45 minuter) som gått förbi lekplatsen och runt kullen innan de kom fram. Vi gick tillbaka samma väg med snowracer och Anders fick nu vara den som drog barnen. De åkte ned en gång för en svagt lutande, men lång backe, sedan gick vi hem och drack varm choklad och åt ostsmörgåsar. När det var dags för Elias att sova gick jag och Hannah ut och byggde snögubbe tillsammans med Lisa och Emma. Jag och Lisa försökte få det till en söt nallebjörn, men Hannah och Emma tyckte det liknande en råtta....


Se upp i backen!

På väg tillbaka...

Funderare...

På väg till "toppen". Här har Hannah precis sett en snögubbe. Hon sa: "Jag önskar den snögubben var Melvin. Jag längtar efter Melvin."

Tjoho!!

Varm o'boy och ostsmörgås, det är grejer det...


Vi fixar till en snögubbe...

Armar ska den ju ha, såklart,
tjejerna var iväg på baksidan en LÅNG stund för att hitta armar...


Färdig!
Så säg mig. Nalle - eller råtta?

1 kommentar:

Anonym sa...

jag måste ju hålla med om att det blev nog mer en råtta än en söt nalle:-)
Kram Lisa