fredag 18 december 2009

Min dag

I morse vaknade jag, mycket piggare än gårdagen. Igår eftermiddag kände jag mig riktigt risig, med ont i kroppen och ont i nacken och i halsen. Morgonen flöt på bra, jag och Elias gick till dagis, men han var lite ledsen när jag lämnade idag, vilket är väldigt ovanligt. Gaby kom på bussen vid Kärra centrum som vanligt, så vi gick till Franks på Kungstorget (som vanligt) och köpte kaffe, sedan åkte vi till skolan. Uppgiften i skolan så här sista dagen var att skriva en journal med tema onkologi - Malignt melanom. Det roliga i journalen jag skrev var att min plastikkirurg, Claes Lauritzen var inblandad.

Vi var sedan 9 tjejer som gick till Palace och åt jullunch tillsammans innan vi skildes åt för att ha "jullov". Jag fotograferade och blev fotograferad, men jag kan ärligt säga att jag vill INTE visa upp mig med de bilderna. Jag längtar verkligen tills på tisdag då jag ska iväg till min kära Jill på Frisörkällaren och klippa mig!!

Jag hämtade sedan Elias på förskolan. Det hade gått bra idag, förutom en stund efter mellanmålet då han hade blivit ledsen och velat ha Snoken och nappen, sen hade han sagt "mamma" flera gånger och velat bli kramad och sitta i Thans knä. Det hade lugnat ned sig rätt snart, men de förstod inte riktigt varifrån hans "oro" kom just då, för det var ingenting som hade hänt, utan han hade väl helt enkelt kommit att tänka på mig bara. Vi önskade de härliga pedagogerna God Jul och sen gick vi hem till den andra hälften av familjen.

Nu badar Anders barnen och jag ska faktiskt försöka bena ut lite vad jag ska ha med i min onkologiuppgift. På måndag verkar det som att Anders åker till Uddevalla med barnen och då ska jag verkligen vara på det säkra med vad jag ska ha med så jag kan göra färdigt uppgiften!!

Imorgon ska vi klä vår julgran!!

Hannah läser Totte-bok för Elias, barnen är precis nyvakna...

Gaby beställer liten latte, mellanrost, att ta med.

Kopparmärra, ungefär 08:13


Kungstorget, hotell Avalon. Gaby upplyste mig om att de har en pool uppe på taket, ser ni den?!
Den ska jag bada i någon gång!

På väg hem...

På väg hem från förskolan går vi över den stora läskiga floden...

Inga kommentarer: