tisdag 8 december 2009

Ögoninflammation

Har börjat skriva på debattartikeln och jag tror det kan bli bra, bara jag får lite mer tid.

Elias har fortfarande ögoninflammation. Vi trodde det hade gått över i morse, så vi lämnade på förskolan. Men de ringde i eftermiddags och bad oss hämta honom eftersom han var ganska ledsen och kladdig i ögonen. Om han inte blivit bättre till i morgon ringer jag till vårdcentralen, eftersom det ska bli bättre på 3-4 dagar och han har nu gått med ögoninflammationen i 5 dagar.

Nu på kvällen såg jag till min frustration att även Hannah blivit kletig i ögonen, så det blir en dag hemma med barnen i morgon. Men torsdag och fredag får Anders ta, eftersom jag på torsdag har grupparbete på förmiddagen och obligatorisk föreläsning på eftermiddagen och på fredag har jag tenta.

Min kära mamma var så himla gullig idag och köpte en klänning till Hannah. Jag och Elias var iväg igår och köpte en klänning till mig och Elias gick och drog i lite kläder precis som sin kära mor och helt plötsligt står han med en svart Momin-klänning i handen och säger "Hannah ha".
Sen hittade han en tröja som han drog ner från sträcket och sa "ha den".

Tröjan köpte jag, men eftersom Hannah är så kräsen med kläder vågade jag inte köpa klänningen. Berättade dock för Hannah att Elias ville köpa en klänning till henne och då ville hon minsann ha den. När jag visade den för henne i kväll så blev hon jätteglad, även för de svarta strumpbyxorna! Jippie! Nu gäller det uppdrag: Få Hannah att acceptera ett hårspänne eller två...

Imorgon är det pepparkaksbakande på Hannahs förskola, men eftersom hon är kladdig i ögat vet jag inte om det går. Ska ringa i morgon och fråga om vi får komma dit en stund och bara baka tillsammans med de andra. Annars får vi ta bussen ner till ICA och köpa ingredienser till lussebullar...

2 kommentarer:

Familjen Bus sa...

Så himla trist för er med ögoninflammationen. Hoppas det inte blir allt för långvarigt. Ni måste ju vara friska och krya tills på lördag!!!
Vi har ägnat fm i Angereds Centrum... Storhandlat på Ica Maxi och shoppat 2 fintröjor till grabbarna. Med lite mutor i form av russinaskar gick det ganska bra. Kram!

1906 kvm sa...

Varför truga på Hannah spännen n'är hon inte vill ha? Simone avskyr även hon spännen så det är bara att klippa luggen :-/
Lycka till med artikeln. Tycker mycket mer om coola tjejkläder än rosa söta plutti nutti kläder.