onsdag 30 december 2009

Kasta pinnar...

Efter Elias sovstund idag blev jag sugen på att gå ut i det härliga vintervädret. Eftersom Hannah och Anders är riktiga stugsittare så blev det Elias som fick offra sig genom att åka snowracer. Han var jättenöjd och bitvis drog han även snowracern. Nedför backen vid bäcken ville han att jag skulle sätta mig, så jag lydde så snällt och han sprang bredvid. Han är så härlig! Men denna dag var inte snowracer-åkande så himla intressant, utan det blev att titta på vattnet som strömmade i bäcken, på vissa ställen hade ju vattnet också frusit, vilket var väldigt spännande. Vi kastade pinnar i bäcken och såg dem flyta iväg. Han vinkade så fint till alla pinnar och sa hej då till dem också! Tog några bilder, men när jag skulle ta honom därifrån fick han ett psykbryt och skrek hela vägen hem i princip. Men som i en tvärvändning så blev han glad igen när vi öppnade dörren in till huset och Hannah kom springandes emot honom!

Ikväll blir det fläskfilé i ost- och senapssås som Daniel och Lisa pratade om. Det ska bli smaskens!




1 kommentar:

Familjen Bus sa...

Låter som om ni hade en härlig eftermiddag ute i vinterluften! Själv har jag inte satt foten utanför dörren idag... Har bakat frukostbröd, lagat ädelostpaj till middag och gjort nyårs-efterrätten som blev vår lott till middagen i morgon. Morfar har oxå varit här en sväng, och vi hade lite julklappsutddelning i efterskott. Kram o gott nytt år!