tisdag 1 december 2009

Första paketet i farmors julkalender

SVT's julkalender fick barnen att sitta som fastklistrade framför TV'n i morse. Hannah utbrast lyckligt att Supersnällasilversara var på TV och Elias fastnade han också. Jag fick helt enkelt sätta på dem ytterkläderna framför TV'n och när jag var färdig tittade Hannah förvånat på mig och frågade "Vem satte på mig mössan?" - Snacka om att vara inne i TV'n!! :-)

Ikväll efter middagen kom Fredrik med Melvin och Elmer och hämtade upp Anders, Elias och Hannah för en liten promenad i mörkret med ficklampor. Elias var först inte planerad att få följa med, men han blev så förtvivlad när han såg kompisarna gå ut, så vi fick snabbt kränga på honom overallen också.

När barnen kom hem var det dags att öppna första paketet i farmors julkalender och detta hade Hannah sett fram emot med stor glädje. Vi fick leta en stund i påsarna efter nr 1, men sedan revs och slets det i papper och Hannah blev ÖVERLYCKLIG över sin Mora Träsk-DVD och ville genast ringa farmor för att tacka.

Ikväll är det lite TV som gäller för mig, men i morgon ska jag sätta igång med engelskan, vi har tentan på måndag nästa vecka.


Trots att man inte ser barnens ansikten, så ser man att de är glada, på något sätt! :-)

Inga kommentarer: