torsdag 3 december 2009

Multipelhämtning på dagis



Igår erbjöd vi oss att hämta hem Melvin & Elmer från förskolan samtidigt som vi hämtade våra barn, eftersom Linda fortfarande var så dålig i sin halsfluss och Fredrik var på jobb i Uddevalla. Jag hämtade småpojkarna, satte på Elias kläderna först utan problem. När jag sedan tog upp Elmer i famnen och gick mot facken började Elias vråla och gråta. Tror han blev riktigt svartsjuk, men till slut accepterade han att jag satte på Elmer kläder. Elmer däremot, accepterade väldigt snabbt att få följa med oss hem, men det blev en liten diskussion om vilken mössa han skulle ha på sig och den fajten fick han lov att vinna, för det låg inte mer än tre (eller var det fyra?) mössor i facket, så jag hade ingen aning om vilken han skulle ha. :-)

Utanför förskolan stod det en tvillingvagn och jag var så himla fiffig och frågade pedagogerna om det var förskolans, och om jag kunde få lov att låna den, och lämna vår i pant och det gick så bra så. Satte pojkarna i vagnen och de var så nöjda med att titta på bussar och härma ljuden av bilarna på vägen. När vi kom hem ville jag ta kort, och Elmer log vant mot kameran, men Elias protesterade högljutt!

Jag hade förberett middagen sedan innan, men det tog sådan tid att koka riset, så jag fick ge E & E grönsaker, för de var SÅ hungriga! De satt där så fint bredvid varandra och knaprade gurka, tomat och paprika, såpass mycket att jag var rädd att de inte skulle äta av middagen, men jojomensan! Alla fyra barnen åt jätteduktig, men mest åt Elmer. Vilken grej! Det blev ugnstekt kycklingfilé med balsamicosås och det föll verkligen honom i smaken. :-)
Det var riktigt mysigt att få ta hand om dem, speciellt eftersom det gick så bra med hämtning och lek innan maten.

I gårdagens paket från julkalender låg det ett armband till Hannah och ett paket Mumin-plåster till Elias.

Idag fick Elias hjälpa mig att laga maten och det blev "Pasta delight" vilket vi gjorde dubbel sats av så det blev fyra matlådor in i frysen, perfekt!! Kvällens julkalenderpaket bestod i varsin cool dinosaurie!! Medans Anders nattade barnen tog jag en promenad med grannen Lisa som hade riktigt roligt åt mitt paraply som jag lånat av Hannah - Spidermanparaplyet. Mitt gick ju sönder förra veckan när det blåste så...

Imorgon ska jag gå på stan med Gaby några timmar innan jag ska träffa min vän och fd arbetskamrat Lenita för fika och bio - det ska bli RIKTIGT roligt att ses igen! Har inte träffat henne sedan i våras då Hannah hade vattkoppor och vi träffades utomhus i Slottskogen!


Glader & Butter - eller Elmer & Elias?

Käkar lite grönsaker...

Bus så in i norden!

Hej allihop!

Öppnar paket...

Plåster i pannan? Nä...skulle inte tro det!
(Han har inte ärvt plåstermanin som Hannah har iallafall!)


Hannahs plåster sitter fortfarande kvar, än idag...

Mästerkocken!

Här blandar vi i Rucola-sallad!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tusen tack för att ni erbjöd er att hämta våra små busfrön. Härligt att det gick så bra

Fredrik