söndag 14 augusti 2011

Premiärbesöket!

Våra grannar Eva & Daniel med barnen Julia och William bjöds in för att mysa i vårt uterum med ost, kex och vin. Jag trodde kanske vi skulle sitta till 22, men vi bröt inte upp förrän vid 00.30! Många härliga skratt, mycket hus- och byggsnack och mycket annat. Satte ut ljuslyktor i rabatten utanför och det blev en riktig källa till mysfaktor, måste jag säga! :-)

Nu drar vi till Uddevalla för att fira Anders som fyller 34 i morgon. Gammelmormor Kirsten och svärmors tvillingsyster kommer ner för att träffa oss också, det ska bli kul att ses igen!

Fina blå stenar som väntat i flera år på rätt ställe...

Fyren fick jag av min mamma för några år sen. En favorit!

Lade dit några vita stenar häromdagen...

Blå och grön Castello samt Brieost...mumma...

Lukas fick komma ner och underhålla killarna!
Batteriet håller just nu på att ta slut, så gnägget lät som ett spöke...hahahah!


My love, my handyman. :-)

Daniel

Eva

Ojsan. Min dotter är lite långhårig...

Visk, visk, visk...

Barnen fick smörgåsrån med Västgötakloster-ost...osten tog nästan slut! :-)

Mys, mys, mys!

Den här lyktan fick jag av Anders syster med familj när jag tog examen från utbildningen i vintras!

Den här lyktan fungerar utmärkt även som regnmätare...

Tre små odlingskrukor blev ljuslyktor i rabatten!

Drömmen har blivit verklighet...ett uterum!!

Barnen somnade rätt snart efter varandra...

Vi gissar på att Elias somnade mitt i ett hopp upp i soffan...zzzzz...

Three down...one to go...

Inte lika mycket visk mellan dessa, men väl fnitter...:-)

1 kommentar:

Jenny sa...

Åh va fint ni har fått det, fina bilder också - som vanligt :)
Nu tror jag det är dags för ett syster-besök snart. Kram å puss