måndag 15 augusti 2011

Firande i Uddevalla

Vi åkte upp till Uddevalla igår för att träffa Anders familj och närmsta släktmedlemmar. Gammelmormor kom ner till Uddevalla från Oslo tillsammans med Anders moster och morbror. Man är ju så tacksam för varje gång hon orkar komma ner och varje gång man får komma upp och hälsa på. Hon är så värdefull för hela familjen och en riktig stöttepelare för släkten. Underbara Kirsten!

Vi firade Anders med jättegod mat (revben med kantarellsås) och marängtårta (såklart!). På slutet begav jag och Kerstin (Anders syster) oss ut för att pröva lyckan i kantarellskogen. Svärmor förklarade preciiiiis hur vi skulle gå och där skulle det krylla av svamp. Ja, eller HUR. Kerstin hittade ungefär en liter, fast inte där som Berit pekade ut för oss. Jag hittade INTE EN ENDA. Jag var SÅ besviken när vi kom tillbaka.... Men svärfar hade varit ute och plockat bakom huset, den lurifaxen och gav med glädje bort svampen till mig, med ett stooort hånflin...han ska allt få!! ;-)

Hannah plockar plommon

De lyste så vackert i trädet!

Fina, fina gammelmormor

Titta vad jaaag gjorde med musen!

Kollar nivåerna...


Ballonger är verkligen kul!


Posera? Jag? Nä, aldrig...

Jag plockade vinbären till marängtårtan!





Hannah kan minsann fjärta med armhålan!

Vi tycker om varandra, syns det?

Nu släpper jag den!

Hoppsan-sa...

Hannah dekorerar tårtan.
"Jag skall göra en kanin till pappa"




En tokig ölänning...

Är det någon hemma?


Inga kommentarer: