torsdag 11 augusti 2011

Jag blir rädd..

Jag och Elias åkte ner till affären för att handla katrinplommonpuré, eftersom han har så ont i magen och det går trögt som jag vet inte vad...
Tänkte i mitt stilla sinne att jag skulle steka ett lass med pannkakor idag, så jag började ramsa något som min tvillingsyster lärde mig för många år sedan:

"Lika många ägg som deciliter mjöl,
dubbelt så mycket mjölk
så blir det inget söl!"

Nöjd som skam hämtade jag de ingredienser som behövdes. Jag kom hem och plockade upp ur påsen och tillade ramsan nöjt för mig själv återigen. Sen höll jag fasen på att slänga den förbannade mjölken i golvet, för vet ni vad jag missade att köpa hem?




Jag börjar faktiskt bli lite rädd för mig själv...

SUCK.


2 kommentarer:

Jenny sa...

Skönt att inte längre vara ensam i 'de vimsigas klubb'.... Puss på dig syster, du är fullt normal ;)

3s sa...

HÖG igenkänningsfaktor på det där. :P Ramsan var ju bara för cool, kanske kan jag äntligen lära mig att göra pannkaka utan recept! ;)