tisdag 16 augusti 2011

Kvällspromenad

Jag och Anders hade samma tanke på att få ta en promenad ikväll, så han började och gick runt "Blå spåret" medans jag tog hand om köket. Sedan var det min tur att gå, men jag gick en något kortare runda, runt Svankällan. Jag laddade ner appen Runkeeper innan jag gick men jag lyckades inte få igång den ordentligt. Jag tror dock att jag gick runt 2,3 km på ungefär 45 minuter, med några få pauser.
Precis innan jag kom fram till Svankällan blev jag ikappsprungen av Jacob, min systerson!! Snacka om att jag blev paff av att se honom där! Men det var egentligen inget konstigt alls, för han, Julia och Pentti var uppe i Gerrebacka för att umgås med Penttis flickvän och hennes barn. Jag fick krama om mina älskade systerbarn innan jag gick vidare.
Sen somnade min fot. Har ni någonsin varit med om det? Det händer mig titt som tätt och det är lika irriterande varje gång! Är ju lite rädd att trampa fel med den redan svaga och vingliga fossingen...
Nu sitter jag och svalkar mig i uterummet innan jag hoppar in i duschen.
Jo, förresten. Jag fick nya hörapparater idag. Helt otroligt bra om det inte vore för att jag hör allt som jag sitter i en stor konservburk!! Skitjobbigt och tråkigt, för jag hade inte på mig dem under hela arbetsdagen. Måste ringa imorgon för att få en tid att justera dem. En cool grej är att man tydligen kan koppla hörapparaterna till trådlöst headset och höra vad motparten säger - genom apparaterna!!
Skall se om inte hörselvården på Sahlgrenska kan hjälpa mig på fredag när jag ändå ska dit för besök på Handkirurgen. Ja, för foten är inte ensam kroppsdel på mig som somnar med jämna mellanrum. Nä, handen och fingrarna bråkar mer än lovligt mycket! Karpaltunnelsyndrom heter det, googla på det ni! Men även lill- och ringfingret somnar så det kan vara en släng av ulnarnervskläm också...

2 kommentarer:

Sabina sa...

Burkapparater är helknas. =/ Min ena tycker jag inte alls om ljudet i just nu, men jag kör ändå bara en apparat åt gången. Tappar rumsuppfattningen helt annars.

HEMLÄNGTAN sa...

Oj, vad obehangligt att foten somnade mitt under promenaden. Och vad jobbigt att du har problem även med händerna.
Skönt dock med kvällspromenad. Jag kom faktiskt iväg imorse vilket blev en riktigt bra start på dagen.

Hur bloggar du från din Iphone? Jag kan inte lägga till bilder när jag går in via min Iphone...

Kram, Jenny