söndag 21 augusti 2011

Jag kanske har bestämt mig...

...för hur jag vill ha det i vårt uterum! Hittade en gammal visp i mitt skåp idag, som jag ärvt från mormor och morfar. Sen insåg jag att jag precis har fått en gammal ölback från mamma och pappa. Där i förvaras trärester från bygget, som skall skänkas till familjen I, som har kamin att elda i. En sån här back, fast blå, hade vi vår första kanin i, med ugnsgaller på. Alltså, bara första natten, sen fick vi en riktig bur till honom...:-)

Iallfall, för att inte frångå samtalsämnet, så blir nog temat "Back in the days" blandat med lantliv & natur...typ...;-)

Idag åkte hela familjen till Bauhaus, där vi köpte stenar till baksidan, det har blivit ett mellanrum på cirka 20 cm mellan grannens gräsmatta och vårt trädäck, och det ville vi ju fixa till. Sen hittade jag bambulyktor som jag fastnade för, endast 19:-/st så det blev tre stycken sådana. Anders var också iväg en sväng till Byggmax och utnyttjade vårt presentkort därifrån med att införskaffa två hyllplan att ha längst upp på panelväggen. De kommer målas i vitt snart, men jag kunde ändå inte låta bli att sätta upp lite grejer där, bara för att testa...

Sen har jag pysslat med en ny header, vad tycker ni om den?







När ska kan skörda paprikor? :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer bliså vackert i erat uterum.... <3

Jag tog mina paprikor när de var röda och jeeeesus vad goda de var, sjukt goda! Hoppas era blir lika goda med.

Kram Pia

HEMLÄNGTAN sa...

Kul att det går framåt så mycket i uterummet. Det ser jättefint ut. Och kul att blanda upp med lite gamla detaljer!

Jag har inte börjat blogga från mobilen ännu men jag laddar över kort därifrån ibland. Får se hur det blir framöver.
Tack för att du visade mig inställningarna för mobilbloggning.

Ha en underbar dag!
KRAM

Familjen Bus sa...

Mycket bra val, både med uterummet och header! Snyggt! Hoppas grabbarna kryar på sig. Kramar!