fredag 3 juni 2011

These feets where NOT made for walking!

Jag vill börja med att tacka er för era fina kommentarer i förra inlägget. Jag är ju egentligen säker på att jag gör rätt, men när man får kommentarer som jag berättade om, ja då sviker självsäkerheten!

För att berätta om något roligare - igår var jag som skrivet ute på shoppingdag och HJÄLP vad trött jag blev i fötterna. Jag kände rätt snart att nääää....en hel dags shopping är ingenting för mig! Jag var inne i fyra klädaffärer (KappAhl, Gina Tricot, Lindex och H&M), kom ut med massor av kläder från Kappahl, en jättesöt topp från Gina Tricot men tappade motivationen inne på Lindex i Nordstan, där jag ALDRIG hittar något. Jag var även inne på Hemtex och köpte nya gardiner till sovrummet och till köket. Det blev göööörsnyggt! Det är samma tryck på båda, men i köket är tyget lite åt det gräddvita hållet, medans hissgardinen i sovrummet är helvit. Jag fick även köpt mig ett nytt täcke, gud vad skönt jag har sovit i natt! :-)

Tog en lunch på Le croissant inne i 5:an, sedan in på Åhléns där jag köpte nytt smink, nya kökshanddukar och en present till Hannahs kompis Max som har kalas på måndag!

Avslutade en härlig dag på stan med 60 minuters helkroppsmassage på Flex Massage vid Domkyrkan, där Amanda gav mig en skön massage! Det var så skönt att jag faktiskt somnade...

När jag kom hem serverade jag mig själv en sommardrink (Explorer jordgubb, Bacardi vattenmelon och Hallonsoda), satt på framsidan i solskenet och mös. Hela gatans ungar var ute och lekte, plus några andra från områdena intill! Underbara, härliga sommar! När barnen somnat satte jag upp gardinerna och så myste jag lite till! :-)

Jag har helt glömt av att berätta - en stor DRÖM har gått i uppfyllelse! Jag har äntligen kunnat köpa min älskade kamera som jag suktat efter i över ett år; en Canon Eos 5D Mark II. Hjälp, vilken underbar kamera. Nu ska jag bara lära mig alla finesser - för den kan filma i fullt HD-format också, fasiken va coolt!!


Testar nya kameran lite...

Hannah & Oliver


Bara bus, bus, bus!

Ebbe

Julia

...och lillebror William

Våra något så när nyinflyttade grannar - Therese och Theo! (Örjan fastnade inte på bild...)

När Hannah tålmodigt suttit på marken och väntat i några minuter vågade Theo komma fram och hälsa.
LYCKA.

Sötnosarna Franzén.

Synden straffar sig själv, ville jag nästan säga, efter att Hannah ramlat och skrapat upp knät efter att hon
cyklat alldeles för långt bort utan att säga var hon skulle. Orolig mamma!!
(Hon ramlade INTE när hon cyklade, utan när hon lekte på en lekplats)

Söta svarta toppen från Gina Tricot

Jag må va tråkig, men "funktionella kläder" är härliga de med!

Sköna jeans. Som f-n.


Snyyyyygg jacka. Tycker jag. :-)

Hissgardin i sovrummet

Fråga mig inte hur jag höll kameran när jag tog den här bilden.
Men kappan är fin, eller hur?!

1 kommentar:

äppelblomman sa...

Älskar din kappa! Vart har du köpt den?
Kram K