lördag 4 juni 2011

Försommarens bästa lördag!

Jag fick sovmorgon i morse. Till halv tio, det är lyx det!!

Vid halv elva ringde min pappa och frågade om Hannah och Elias ville följa med till Liseberg. OM de ville! Och jag! Vid 12-tiden var vi där och barnen fick varsitt åkband, vilket var ett ONÖDIGT köp. Hannah vågade inte riktigt åka allt som jag trodde hon skulle våga. Elias hade på sig apan-selen som han älskar och det var två riktigt glada barn som var där idag! (Och några tusen andra....). De åkte Farfars bilar, Knatterally, Cirkusexpressen, Små grodorna, Flygplanen, båtarna (karusellen som går runt, runt, runt!!) och Elias ville avsluta dagen med att åka Berg- och dalbanan, men jag avstyrde det hela till att åka Rabalder och eftersom Elias var så kaxig var inte Hannah sen att hänga på, så mormor Solweig fick rycka in och åka tillsammans med Elias och så åkte jag och Hannah tillsammans. En LÅNG stund senare. För fy vilka köer det har varit idag! Barnen har verkligen stått ut duktigt med de långa köerna, trots värmen och trängseln. Vi åt våfflor med sylt och grädde till lunch och de fick även varsin Lisebergsballong.

Tack, mamma och pappa som bjöd barnen på en jätterolig dag!!

Elias somnade såklart i bilen, men vaknade till en stund efter att vi kom hem. Resten av dagen bestod av cykling, fix i köket och middag och glass med kaffe i trädgården. Vi bjöd in våra grannar Karolina och Oliver på glassen. Barnen cyklade iväg efter en stund, medans jag och Karolina pratade ikapp i kvällssolen till en bit efter 21. Härligt!!! Dock blev inte Elias så där överförtjust när han hörde Hannah ropa "Mamma, en ballong flyger iväg!" och det visade sig vara jag som knytit fast ballongen för dåligt. Ja, jag vet, det fanns ju sån där tyngd på änden av snöret, men snöret hade gått av och jag lovade passa ballongen medans Elias badade i baljan....fy på mig!!

Imorgon blir det förhoppningsvis lika fint väder som idag och jag hoppas vi får en lika underbar dag i solen tillsammans med barnen. Åh, vad jag mår bra.


115 cm, check!


Farfars bilar!

Vi fick vänta ibland...


Hej, herr kanin!

Elias vågade inte åka själv...

Bästaste morfar!

...och vi fick vänta lite till...


Hannah ville egentligen inte åka Knatterallyt, men gick stolt som en tupp in med lillebror i handen eftersom jag bad henne vara bussig och köra, eftersom Elias varken ville eller kunde köra själv. Han nådde ju inte ner till pedalen, förstås!

Hannah sitter säkert...

Elias blickar ut uppe från elefantryggen...;-)

Våffla med hjortronsylt och grädde...jummie!

Hannah, Elias och apan! :-)



Här har ni mig, mamman utan hals. :-)

Den där slänggungan ser lite läskig ut...

Fråga mig INTE varför Elias ser så munter ut, för här har vi precis åkt båtarna - TVÅ gånger! :-)

Lillebror och "storebror", som Hannah blev kallad några gånger under dagen...<3

Det tar på krafterna!
Ps. Elias kissade bara på sig en gång idag - och det var han själv som inte ville ha blöja! Ds.

Glass och kaffe i trädgården med fina Karolina och Oliver!

Slappare!!

3 kommentarer:

äppelblomman sa...

Härliga bilder! Kul att åka till Liseberg, de ska vi oxå göra snart! Hoppas jag;-)
Kram k

HEMLÄNGTAN sa...

En härlig dag med andra ord. Och oj vad de hade åkt många karuseller. Så bra tålamod brukar aldrig vi ha, det där med köerna är ju så jobbigt...

Kram, Jenny

Anonym sa...

Underbara kort du tagit som vanligt...

Duktig Elias vart som höll sig så bra.

Kram Pia