onsdag 29 juni 2011

Jippie!!

Idag när jag kom hem rusade jag genom vardagsrummet och möttes av en gudomligt vacker syn. En hel altan. Åh. Se bara....

Hannah och Elias sprang igenom Julia och Williams vattenspridare idag, hur kul som helst hade de!

Vi invigde altanen med att äta middag och spilla massa majs och ris på den. Det bjöds på hemmalagad indisk mat med Liba-bröd till. Jummie! Elias trotsade dock rejält och kastade jord på den nybyggda altanen och plockade av ALLA mogna smultron från de små plantorna, som jag sagt till honom att vi skulle dela på, så han åkte upp i sängen och somnade på tio minuter. Han mäktade inte ens med att bråka om saken, så jag gissar trotsen infann sig av ren och skär utmattning!

Våra goa grannar Agneta och Per har gäster ute på altanen ikväll, Per fyller år och bjöd mig på en jättegod drink. Han fick en bukett rabarber av mig i födelsedagspresent. :-)



2 kommentarer:

Elin sa...

Härligt!

Och fina bilder som vanligt!

Jenny sa...

Då får vi hoppas att hela byggnationen är klar innan hösten iaf :) Kram kära syster