måndag 15 februari 2010

Söndag i Uddevalla

Vi åkte upp till Uddevalla igår förmiddag. Det blev en jättehärlig dag både ute och inne. Vi bjöds på jättegod kallops innan det var dags att dra sig hemåt igen. Både jag och barnen fick med oss kläder hem - tack, farmor Berit! Vi åkte hem vid 17:20 bara för att Elias skulle kunna hålla sig vaken, men redan efter fem minuter sov han och det var dödsdömt att försöka väcka honom. Vi kom hem vid vid 18:30 och lyckades faktiskt hålla honom sovande när vi bar in honom. Han vaknade några gånger i natt, men först vid tjugo över fem fick han upp Anders...

Idag började min praktik och jag har haft en jättebra första dag! Det känns jättebra och jag hade inte kunnat få en bättre handledare! Anders åkte till Mexiko i morse och kommer tillbaka på fredag eftermiddag. Det känns konstigt och tomt utan honom...

Nu ska barnen badas innan det är dags för gemensam saga och nattning.

Det var ganska svårt att få Elias att sätta på sig kläderna, han hade så roligt inne på sitt rum!

En förfallen byggnad mitt ute på en åker i Uddevalla.

Här är en leksak som farmors storebror köpt med sig hem från Syd-afrika!


Elias älskar den!

Jag ställde upp stativet och lekte fågelskådare en stund...:-)


Hannah åker snowracer ner för långa backen!

Jag ville bara visa hur mycket snö som kommit...

Hannah håller räkningen när hon och Anders spelar yatzy!

Elias leker med alla bilar!

"Spelar" Fia med knuff tillsammans med farmor...

1 kommentar:

1906 kvm sa...

Härlig helg!
Tack för awarden vännen! *kram*