onsdag 24 februari 2010

Sömnig Elias

Det där "flowet" jag så hett önskade mig infann sig aldrig. Hannah har varit jättesnäll och duktig, men Elias...hm. Han ville verkligen inte sova middag! Vid 15-tiden tröttnade jag på mitt allmänt dåliga humör, så jag satte på barnen kläder (under höga protester!) och gick ut.

När vi väl kom ut var Hannah dock på ett strålande humör och satte på sig skidorna fort som attan. Elias ville inte åka snowracer, men jag tog med den ändå för säkerhets skull. Vi gick på en promenad och borta vid förskolan frågade jag honom om han inte ville sitta där ändå och jo, han gick med på det. När vi kom upp för backen efter bäcken vände jag mig om jag såg att han...somnat.

Han satt lutad över ratten hela vägen hem där jag lyfte över honom till vagnen. Han ska få sova några minuter till, men 45 minuter är maxgränsen för sovtid idag...


2 kommentarer:

Pia sa...

Men gullungen där, somna så... UNderbart! =)

HEMLÄNGTAN sa...

Ååå hoppas att ni kryar på er snart. Det är ju så jobbigt med alla dessa sjukdomar.
Så sött att somna så där...
Kram Jenny