onsdag 3 februari 2010

Host, snörvel, harkel!

Förlåt den dåliga uppdateringen, men jag är SJUK! Idag är ännu en dag med snuva, hosta och ONT I HALSEN! Det känns som jag har blåsor bak i halsen, trots att jag inte har det. Har lyst med ficklampa, jag är bara väldigt röd. Hoppas det går över snart! var ju hos läkaren i förrgår och han sa att jag har virus och det gör man ju inget åt, såklart.

I förrgår hade vi besök av Hannahs två bästa kompisar Melvin och Julia. Vi hade Melvin med oss hem från förskolan och han nästlade sig snabbt in i middagsplanerna vilket självklart var välkommet! Efter en stund ringde Julias pappa Daniel och frågade om det var OK att Julia lekte med Hannah en stund och även Julia var välkommen in. När Julia stod i hallen och hade tagit av sig sin mössa tittade hon upp på mig med sina klarblå ögon och ljusa lockar i håret och sa:
"Cissi...jo, jag hade tänkt att äta middag här"...så det var bara att duka upp en tallrik till! Härliga ungar!!

Häromdagen beställde jag två nya Emil-kepsar till barnen. Hannah har frågat efter sin keps flera gånger, men vi har inte hittat den, så jag gjorde slag i saken och köpte två nya. Idag kom de i ett paket med posten och Hannah var väldigt spänd att se vad som gömde sig där inne. Hon blev jätteglad och var nog ganska lättad över att även Elias fick en, så hon slapp dela med sig av sin. I samma sekund som hon fick på sig kepsen förvandlades hon till Emil och Elias blev griseknoen samtidigt som jag och Anders blev Alfred och Alma...

Julia hade inte tid att säga hej till kameran, hon åt och drack, drack och åt!

Öppnar paket...

Titta, vad cool hon blev!


Sötaste!


Mammas glasögonfodral är mysigt att kela med...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare! Hoppas att du blir bättre snart!

Anonym sa...

Du har sån otur gums :/ Hoppas du mår bättre snart!
Och Julia, ja hon är för rolig med sina små lillgamla kommentarer. *s*

Krya på dig! <3
Kram från AK