torsdag 4 februari 2010

Halsfluss

I eftermiddags tröttnade jag på mitt halsont och åkte in till Axxessakuten efter middagen. Jag kom dit tjugo i sju, tjugo över sju var jag på väg ut genom dörrarna igen, efter att ha blivit diagnostiserad streptokock-infektion!

Åkte till Östra sjukhusets apotek och hämtade ut penicillin och har redan tagit första dosen. Hoppas nu det ger med sig SNABBT!!

Det är första gången i mitt liv jag har halsfluss, så jag hade inte riktig koll på hur ont man faktiskt skulle ha. Men läkaren sa att jag hade gått med det något för länge, men eftersom jag var hos läkaren i måndags och de inte kunnat hitta något så tyckte han inte det var så konstigt att jag väntat. Han sa också att streptokockbakterier behöver 42-78 timmar på sig att växa sig stora och många, så att de inte fick något utslag på snabbtestet de gjorde på min vårdcentral var inte så konstigt, för då kanske jag var precis i början av infektionen.

Nåja, väldigt skönt att jag tog tag i saken och åkte in...

1 kommentar:

Matilda sa...

fy, halsfluss är ingen höjdare! hoppas det försvinner snabbt nu!

sv: ja den är riktigt fin den tidningen!