fredag 12 februari 2010

Gäspningar, tenta och fredagsmys

Natten var inte rolig. Inte rolig alls. Elias vaknade till vid blöjbytet halv elva och blev helt vansinnig av att inte få välling. Till slut blev han så arg så bara pappa dög och han satt och hulkade och flämtade efter andan av ilska och sorg. Ingenting dög och till slut fick ju då välling, men han var fortfarande riktigt arg, så Anders fick gå ner med honom och titta på TV en stund. Jag somnade väl runt 23:30, tror Anders och Elias somnade igen vid 00-tiden. Kvart i tre vaknade E igen, men då var det bara nappen som saknades. 04:40 vaknade han igen och då var pyjamasen nerkissad, så jag fick ta in honom i badrummet och byta blöja och pyjamas. Då ville han ha välling igen och med rädsla för att få en ilsken attack igen gick jag ner igen och lämnade kvar honom i badrummet. När jag kom upp hade han somnat om på badrumsgolvet, så jag bar in honom och gav honom vällingen i hans säng. Han somnade om, men det gjorde inte jag, så nu är jag trötter...

Jag hade tenta i medicinsk engelska idag och det kändes helt okej, men jag smet snabbt iväg för jag orkade inte lyssna på mina klasskamraters ältande efteråt, jag får alltid sån tentaångest då!

Hämtade istället mina älsklingar på förskolan, det hade gått bra för Elias trots strul i natt. Han satt med ryggen mot mig och lekte med LEGO när jag kom och det är alltid lika roligt att "vara en fluga på väggen" en stund innan han upptäcker mig.

Vi har haft riktigt fredagsmys här ikväll med hemmagjord pizza och sedan ostbågar och skruvar till barnen efteråt. Nu är det vår tur att ha fredagsmys och jag tror vi säckar ihop i soffan och kollar på Let's dance innan det är dags att sova.

Imorgon ska Anders veckohandla och jag ska iväg och titta på en häst som jag kanske ska få rida!!

Inga kommentarer: