torsdag 18 februari 2010

American pancakes

Idag skulle mina föräldrar hämtat barnen på förskolan, men pappa har blivit superförkyld, så det blev bara min mamma som hämtade och då kom vi överrens om att hämta varsitt barn. Jag hämtade Elias och samtidigt passade jag på att lägga in lite åsikter om huruvida de verkligen ska ha öppet mellan två olika småbarnsavdelningar i dessa magsjuketider. De går ju bara runt runt runt de eländiga sjukorna! En annan förälder höll med mig och pedagogen jag pratade med sa att de faktiskt tänkt i de banorna själva. Vi får se det blir ändring nästa vecka.

När jag och Elias kom hem luktade det soppa i hela huset. Mamma hade påbörjat middagen och Hannah berättade för mig att mormor minsann skulle fixa norska pannkakor till oss. Mormor fnissade då och sa att det ju faktiskt hette amerikanska pannkakor!

Hannah sprang sedan ut för att leka med Emma och Julia i snön, men när hon hade krånglat på sig alla kläderna och kommit ut hade de två andra tjejerna tröttnat och gått in till Emma, så efter en stund ringde Lisa och sa att Hannah hade kommit in till Emma och att jag inte behövde vara orolig. Hannah kom tillbaka efter ungefär en halvtimma och då åt vi världens godaste amerikanska pannkakor med banan och glass!! Hjälp så gott! Elias åt bara glass och hade lika mycket myror i brallan som vanligt, så nu vet min mamma precis hur svårt det är att få Elias att sitta still.

Barnen bestämde sig sen snabbt för att bada tillsammans och då fick jag lite hjälp av min gulliga mamma att plocka undan lite, sen bestämde hon sig för att köra hem innan hon blev insnöad, för här i Göteborg vräker snön ner. Jag är lite orolig, dels för min egen färd till praktiken i morgon och dels för Anders flygning (och landning!!) i morgon eftermiddag.

Imorgon är det fredag och jag skickade ett SMS till Anders och förberedde honom på att det blir hämtmat för hela slanten i morgon och han hade inget emot det alls.

Till sist vill jag visa bilder på mina barn, som vanligt. Hannah hade precis släckt för att sova, när hon kom upptassande och bad mig ta kort på henne när hon somnat sen. Jag fick lova det, sen gick hon och lade sig....







1 kommentar:

Matilda sa...

nu blev jag jättesugen på pannkakor! åh så gott!

haha, tack för att du påpekade.. ÖRONEN skulle det stå, och inte axlarna. haha, inte undra på att du inte förstod hur jag menade, jag förstod inte ens själv.. haha! ;-)
men nu står det som det skulle stått från början!