måndag 13 december 2010

Världens bästa farmor!

Veckan som gick förflöt utan några större bekymmer eller bråk med barnen. Jag såg framför mig hur jobbigt och tufft det skulle bli utan Anders, men det har gått över förväntan och jag har haft ork och lust att både laga mat, leka och mysa med mina barn, vilket jag är väldigt tacksam för!

I fredags fick vi förmånen att avnjuta ett besök från farmor Berit. Jag fick lov att åka iväg och handla julklappar när Berit hämtade barnen på förskolan. När jag kom hem efter några timmar, hade de fortfarande inte kommit in från snöleken! Jag fick lite avlastning med nattningen, vi fikade och Hannah hade som vanligt separationsångest från farmor när hon skulle åka hem. Aldrig blir hon så ledsen som när farmor åker, eller när hon själv ska åka från farmor! Båda barnen berättade spontant för sin farmor att de älskade henne, och jag vet att kärleken är besvarad! Tack Berit för att du kom och tog hand om oss alla tre! :-)

Barnen myser med Lejonkungen i pappas säng!


Favoritboken, farmor och Snoken - jag tror inte det kan bli bättre än så här!

Hannah valde "My little pony"-boken.
Den tar längst tid att läsa av alla böcker,
så det var mer ett taktiskt val att hålla kvar farmor lite längre....
SMART TJEJ!

1 kommentar:

Åsa sa...

Vad underbart med en sån farmor!!