onsdag 29 december 2010

Jag drömmer om....nytt vardagsporslin

Jag har tröttnat på våra fantastiskt brokiga skara tallrikar. Jag ljuger inte om jag säger att vi har en blandning av tre-fyra olika sorters porslin och det känns så pissigt att vi inte kan servera våra gäster tårta på likadana tallrikar. I somras fick min pappa äta tårta från en Spöket Laban-tallrik!! Suck...

Så, nu drömmer jag lite om IKEA's enkla, funktionella men samtidigt mycket snygga 365+-servis. Lagom i pris, och absolut inget jag skulle gråta över om en tallrik gick i kras...

Bild lånad från ikea.se

1 kommentar:

Pia sa...

Jag har inte samma problem men vill ha en ny servis för det.

Har köpt billiga spejsiga saker men nu vill jag ha vanliga vita runda, aldrig är man då nöjd...

Får bli ngt billigt, vitt och runt när man har en slant över i plånboken.. ;)