tisdag 7 december 2010

Julgodis

I natt vaknade Elias vid 3-tiden och grät och sa gång på gång "jojon!" och jag förstod inte alls vad han menade förrän han tog sig för båda öronen. Jag tog tempen, han var feberfri, men han fick Ipren för att få bort smärtan i öronen. Han somnade om fort, men när jag själv precis somnat om vid halv fyra kom han in, yrvaken med en bok under armen. Jag skulle läsa, sa han. JA ELLER HUR!? Så det blev att han fick krypa upp på pappas sida sängen och han somnade tvärt.

Idag lämnade jag och Åsa in vårt examensarbete, och hjälp vilken härlig känsla det var!! Nu är det "bara" redovisningen kvar på tisdag nästa vecka, men innan dess måste vi ju förbereda presentationen och även förbereda oss inför att opponera på en klasskamrats arbete. Jag ska opponera på en klasskamrat som skrivit om Smittskydd, det ska bli riktigt intressant att läsa hennes arbete!

När jag kom för att hämta Hannah idag stod hon vid ljusbordet och lekte med Amanda. När Amanda fick höra att vi skulle göra julgodis frågade hon med stora snälla ögon om hon inte kunde få följa med hem idag. Detta har vi alltså pratat om väldigt länge, jag och Amandas mamma, att låta tjejerna leka ihop, så när Amanda så snällt frågade, ringde jag och kollade av med hennes mamma. Hon fick följa med oss och hämta Elias, som under dagen inte hade varit på sitt bästa humör, och klagat på ont i örat, men ändå varit med och lekt, men inte velat gå ut.

Vi åkte iallafall hem och precis på vägen hem ringde telefonen. Det var min gamla klasskamrat Fredrik som ringde och frågade om han fick komma förbi på en kopp kaffe. När han kom, så blev barnen om möjligt ännu mer uppspelta (eftersom Amanda var med hem första gången var det lajbans!), men de lugnade sig efter en stund. Fredrik stannade väl ungefär en timme, sedan åkte han hem och jag fixade mat till barnen. Efter middagen hade jag lovat dem att vi skulle göra julgodis och jag var lite orolig för vad jag hade gett mig in på, men det gick SÅ bra och barnen var så nöjda med sitt pysslande! När Amanda gått hem (och fått en burk godis med sig) tog vi varsin bit, öppnade adventskalenderpaketen och sedan satte vi oss och kollade på TV en stund innan sovdags. Jag pussade Hannah godnatt med orden "Mamma. du är bäst!" klingande i öronen.

Vår rapport - Vård för gömda och papperslösa flyktingar!

Amanda är kladdig!

Fjant-Hannah! :-)

Måste smaka lite grann!

Jättesöta tomtar i paketen idag!




Det ser ut som kokosbollar, men det är små kulor av mandelmassa omslutna av dansk nougat,
smält choklad och diverse strössel! :-)

1 kommentar:

Pia sa...

Vad kul att du haft Fredrik hemma, saknar Dingle tiden ngt kopiöst ibland.

Hade varit kul att träffa alla, hur blir det med den återföreninngen so du och Jessica höll i!

Kul att du gjort godis med barnen, visst det är ett nervprov men vad gör man inte för barnens skull.. ;)

Underbara kort du tagit som vanligt!