måndag 13 december 2010

Kusin- och restaurangbesök

I lördags ringde min systerdotter Julia och frågade om hon fick komma och sova över hos oss och självklart var hon varmt välkommen! Vi hade planerat att bygga pepparkakshus, men eftersom Elias var så uppe i varv fick vänta tills han somnat med att bygga upp det!

På söndagsmorgonen blev det tidigt upp för Anders och Elias, medans Julia sov längst, till kvart i tio. Då gjorde vi iordning en brakfrukost, Anders åkte till och med ner till affären och köpte färska frallor, juice och ägg! Efter frukost gick Anders upp för att vila, medans jag och barnen dekorerade pepparkakshuset.

På eftermiddagen, vid 16-tiden började Julia tröttna på sina småkusiner, så jag skjutsade hem henne till sig och sedan vidare ut till Mölnlycke för att träffa mina bästa vänner hemma hos Camilla. Där drack vi glögg och pratade ikapp lite, innan det var dags att åka in till stan och restaurang Mañana på Karl-Johansgatan för att äta smarriga tapas! Sandra mötte upp oss på restaurangen och vi fick några intensiva, men härliga timmar på restaurangen med god mat, många skratt, vi anförtrodde oss och det kände som vanligt, som att vi inte varit ifrån varandra mer än någon vecka! Mina vänner är underbara!!


Julia gräver djupt i påsen...
Godiskungen!
Finaste, finaste!
Nu ska vi bygga pepparkakshus!
 

Glasögon, eller pepparkaksväggar? :-)

Anders hjälper till med "limmet"...
Dekoration!
Dekorera mera!
Knaperiknaperiknus...
Full koncentration!
Sötaste Elias slänger florsocker på huset!
Det är SVÅRT att Elias att sitta still, titta in i kameran och se glad ut samtidigt. Näst intill omöjligt!
My dearest friends!! Camilla & A-L!

Underbar mat!!

Å så jag och finaste Sandra!!

1 kommentar:

Pia sa...

Den maten så inte fel ut, jiiises vill ha!