söndag 19 december 2010

Enligt listan - mina drömmar

Det finns olika sorters drömmar, och många av dem kan man själv uppfylla, medans andra är svårare. De drömmar jag hade som ung har förändrats under åren som gått. När jag var liten drömde jag om att bli veterinär, bo på en stor gård med massor av djur. Verkligheten ser något annorlunda ut...:-)

Men andra drömmar, som började skapas när jag blev vuxen och gick ur mitt första långvariga förhållande, var att hitta en man som ställde upp, som hade god kontakt med sin familj, som hade likadana värderingar som jag. En man som hade humor, som kunde både prata allvar och skoja i samma mening. En man som accepterade mina brister, som såg dem som en del av mig. En man som kunde ta ansvar, som inte var rädd för att bilda familj och som tyckte om att resa. En man som har lika stor passion för matlagning som jag. Som älskar mig lika mycket som jag älskar honom. Där har vi en dröm. En dröm-man. Min Anders, helt enkelt!

En annan dröm är ju att få barn. Med drömmar kan ofta gå i kras och när jag väl var redo för att skaffa barn, så var det inte så självklart att naturen skulle hänga på. Med tanke på mina genetiska komplikationer gick jag som ung igenom en herrans massa kontroller och det visade sig ju då att jag har ett syndrom som gör att man som Turner-flicka inte har fungerande äggstockar och Turnerflickor hamnar sällan i puberteten. Men här tyckte väl genetiken och naturen att jag skulle ha lite medvind, så jag fick bara vissa av symptomen och även om det inte ens DÅ var säkert att jag skulle kunna få barn har jag med Anders värdefulla hjälp skapat mig min drömfamilj. Med två vackra barn som stjäl större och större bitar av mitt hjärta för varje dag som går. Underbara, trotsiga, ljuvliga, älskvärda, perfekta, skitjobbiga barn som jag inte för mitt liv skulle kunna leva utan! Mina drömmars barn. Hannah och Elias, helt enkelt!

Sen har jag lyckats få en hjärna som funkar någorlunda så jag kravlat mig igenom en två år lång utbildning till vårdadministratör och lyckats med bedriften att få ett spännande jobb. Att ha ett hjärta som fungerar någorlunda som har plats för alla mina vänner, min familj och även en stor portion empati och glädje. En drömvän alltså. Jag är min egen Mållgan helt enkelt! :-)

Som sagt, drömmar kan tolkas på olika sätt, men jag har tolkat det på mitt eget sätt. Mitt drömliv. Det som jag lever JUST NU.

Inga kommentarer: