lördag 4 december 2010

Enligt listan - i min handväska.

Jag har två olika handväskor. En praktisk och kanske inte så snygg, men skitbekväm och den var DYR. Köptes i New York och är en riktig klippa med många fickor, knäppe för att hålla fast en nyckelknippa, två fickor på utsidan, på ena sidan med kardborre, på andra sidan med dragkedja. I den ligger just nu tre clementiner, en nässpray, en napp, två kort med Mora Träsk-autografer på, ett paket näsdukar, ett lypsyl samt fodralet till en kompakt digitalkamera.

Jag och the bag i Central Park. Den syns inte så bra, men den är alldeles nyinköpt här...;-)

Va fasen, det är ju MENINGEN att den ska vara på ryggen, så det är ju inte konstigt att den inte syns? ;-)

Den andra väskan köpte jag på mellandagsrean förra året, en väska från Esprit på Åhléns. Skitsnygg, men ganska opraktisk. Stora fack, svårt att ha den kvar på axeln utan att spänna sig. Men den är snygg. Det sa jag kanske? Sen har den en sån där bra rem för att knäppa fast nycklarna i. Bra grej för mig som är lite slarvig med nycklar. I den handväskan ligger ett papper som informerar om studiedagar på barnens förskola nästa termin, tamponger, nässpray (oj, en till?!), en tandborste (efter Hannahs tandläkarbesök, kom jag på nu efter en stunds funderande...) och Spiderman-tandkräm. Sen hittade jag några kvitton, en avriven "till salu"-lapp (har glömt vad det var som var till salu), och till sist ett ark med noskapin-tabletter, mot rethosta.


Väska från Esprit. Snygg, men opraktisk.


1 kommentar:

Matilda Barnboksillustratör sa...

kul inlägg!
lät som en finurlig grej med en rem i väskan att knäppa fast nycklarna i. smart smart!

haha, ja de är helt SJUKT små faktiskt!
åh, timberlandskorna var jag och petade på i london.. var väldigt nära att köpa dem, men tyckte de var lite dyra. men ska jag vara ärlig ångrar jag mig lite nu... åh, var så himla gulliga! haha!