söndag 5 december 2010

Adventsfika hos Glimmerfelt

Det har snöat hela natten och hela dagen, så nu ligger det nog cirka 20 cm nysnö utanför. Jag har skottat ingången och utanför häcken. Får väl se om jag orkar dra barnen på snowracern till förskolan, eller om vi går till fots. Kanske Hannah vill åka skidor? Anders åker iallafall till England i morgon bitti, så vi får hoppas att snön slutar falla och att flygresan över till England går som planerat. Hannah har gett sin kanin som hon fick i födelsepresent till honom, att packa ner i väskan och plocka upp när han saknar henne som mest. Gulliga unge!!


För några veckor sedan blev vi inbjudna på glögg/adventsfika hos Annica, Matthias, Linnea och Lukas söndagen den 5:e december . Tillsammans med familjen Indevall kom vi dit kl 17. Vi bjöds på glögg, kaffe, julmust och hemmabakade lussebullar (Linnea hade bakat dem!) och massa gott julgodis som de hade gjort själva. Tillsammans hade vi en jättemysig kväll och barnen lekte jättebra på slutet (som vanligt!) och våra barn ville inte gå hem. När Anders sa till Elias att han skulle sätta på sig overallen för nu skulle vi åka hem, då skriker han "Neeeej, pappa! Säg inte såååå!". När vi åkte hem var jag och Anders rörande överrens om att vi hade ett par riktigt fina vänner i dessa människor och det känns så skönt!




Lukas är en fotbollskille!

...och Elias är en buskille!!

Hannah i sin nya coola tröja!
Smaskigt julgodis!! (De hjärtformade små chokladbitarna i formar var såååå goda!!)
Linda plockar åt sig själv och Elmer...

Barnen vid det låga bordet.
(Elias var kvar uppe på Lukas rum och lekte med BILAR..."Jag har inte lust att fika!")

 


Elmer var lite trött och ville mysa hos mamma Linda


Finaste (och tröttaste) Milton.

Milton var pepparkaksgubbe, dagen till ära!
Prinsessan Linnea
Full koncentration i färgläggningen
Jag och finaste Milton. Jag är tårögd av faschinering. Vilken goding!!!


1 kommentar:

Carina sa...

sv:

Hej Cecilia.

I mitt senaste inlägg har jag skrivit om hur man gör för att få bort "rosa-bandet" från sin blogg.

MVH
Carina.