måndag 20 december 2010

Examensfirande

I fredags tog jag examen, det har nog inte undgått någon som läser bloggen...:)
Vi blev bjudna på examenslunch på restaurang Tvåkanten, en jättemysig restaurang med tegelväggar mitt på Avenyn. Vi fick rummet längst in i hörnet, så vi satt "ostört" den största delen av tiden. De flesta beställde in fisk eller kycklingrätten, men jag hade sedan innan bestämt att testa deras Caesarsallad - och det var inget misstag!! Hjälp, vilken god sallad! Vi åt, skrattade, mindes, firade, fick våra examensbevis och några av oss fick stipendium på mellan 1500-7500 kronor. Jag blev tyvärr utan, men jag unnar verkligen tjejerna som fick stipendium, många av dem har gjort ett riktigt bra jobb under studietiden!!

Efter att ha sagt hej då till några klasskamrater gick vi vidare till Brasserie Lipp och där fick vi först sitta vid fönstret och snacka, sedan fick vi plats vid ett bord precis vid ingången. Det var en riktigt trevlig kväll som avslutades med promenad förbi en pastarestaurang, hem till Cissi för att äta upp pastan (hon bor mitt inne i stan) och sen kom min snälla granne Lisa och hämtade mig...Tack Lisa, du är bäst!!!

Hur som helst, så hade jag hur trevligt och roligt som helst och jag kommer bära med mig den här studietiden som ett varmt minne i hjärtat och några klasskamrater har blivit vänner för livet!

Nadia, Elizabeth, Victoria & Cissi

Johanna & Åsa

Martina & Caroline (som ska bli arbetskamrater!)

Jag och Martina

Skål för oss!!

Helen, Susanne, Christel & Susanne

Birgitta & Li

Caroline & Johanna

Jag och Avenyn

Jag o Susanne

Johanna & Helen

Victoria

Åsa o jag!

Cissi & Victoria

Några av oss...

Cissi & Cissi. :-)

Inga kommentarer: