onsdag 17 november 2010

Topp tio i missbruk

En blogg jag läser slaviskt, minst två gånger per dag, är "Fyra nyanser av rosa". Idag har hon skrivit en tio i topp i missbruk och på första plats ligger en TUMSTOCK! Roligt värre, så jag blev inspirerad och tänkte köra en jag också!

1. Frödinge kladdkaka och Frödinge kladdpepparkaka. Gudomligt goda och svåra att motstå. Nu har jag dock fått sluta köpa hem dem i veckorna, för det är så innerligt lätt att öppna frysen och sno till sig en bit...

2. Vår oljelampa med en igelkott på som vi fick i bröllopspresent av våra grannar. Den är så himla söt och skänker ett mysigt ljus över hela köksbordet. Jag tänder den så fort jag kommer hem och släcker den inte förrän vi ska gå och lägga oss...

3. Min digitala systemkamera, Canon Eos 350D, med Canons fasta 50 mm 1:1.8. Överklassar alla kameror jag någonsin ägt. Men börjar bli lite sliten och jag önskar mig en ny...

4. Nässpray. Har gått från Nezeril till Otrivin och trivs med det. Svårt att somna utan.

5.  Kaffe. Det trodde jag väl aldrig när jag började skolan för 1½ år sedan, att jag skulle börja dricka kaffe. Och tycka om det. Rent av ÄLSKA en mugg med kaffe latte?! Jag dricker dock aldrig kaffe till frukost, och aldrig utan minst 30% mjölk, beroende på styrka.

6. Hemnet. Åh. Alla dessa vackra hus. Gamla hus. Slitna hus. Fula hus. DYRA hus. Drömhus.

7. Städmani i köket. Jag vill ha det FINT i köket. Har jättesvårt att gå och lägga mig utan att ha ordning i köket. För hur roligt är det att vakna, gå ner och ställa sig och göra iordning köket från gårdagens middag?

8. Apolivas dag- och nattkräm. Parfymfri till natten, med parfym till dagen. Doftar gudomligt.

9. Min Hugo Boss-parfym jag fick av min tvillingsyster i födelsedagspresent. Please, may it never end.

10. Lambi pappersnäsdukar. Går aldrig utanför dörren utan ett paket. Säg på dalmål: "Cecilia, gå och snyt dig!", så förstår ni varför....

BUBBLARE! Nygårda Julmust Light....oh my...

4 kommentarer:

Fyra nyanser av rosa sa...

Underbart! Hemnet hade jag också förut! Det blir nog en bubblare. Kände att jag saknade Hemnet när jag läste din lista ;-)

Anonym sa...

Härligt!
Jag tror jag kanske apar efter din lista.
Hur gick det förresten med söndagsäventyret?

Kramar från storgums <3

Maja-Stina sa...

Kul lista - även om det handlar om missbruk. Skriver under på fyra - 3, 5, 6, 7. :)

Pia sa...

Hahahaaa, bubblare, julmust!!!! =)
Den är svena god men föredrar själv dock apotekarnes light.. ;)
Snor kanske denna av dig! =)