tisdag 23 november 2010

Dag 6. Min dag.

Idag har det varit lugnt. Läst lite i papper inför intervjun i morgon och markerat med markeringspenna. Försöker förbereda mig!

När jag hämtade barnen hade jag med mig snowracern, men någon vänlig själ hade plogat och sandat vår pulkabacke! Hannah var inte nådigt besviken...

Men jag lyckades få både henne och Elias på bättre humör genom att bygga en snögubbe tillsammans, vi var uppe på berget och hämtade grenar och stenar till mun, ögon och armar. Näsan, som vi gjorde av en morot, knaprade Elias lite på innan vi satte fast den....

3 kommentarer:

hanna b sa...

sv: Tack för kommentaren på busy little bee. Skönt att du slapp bli rädd för den busen. ;)

Daniel sa...

Kul att snögubbar kan pigga upp så!:)))

Maja-Stina sa...

:) Käka på näsan är bra!
Vad är det för intervju? Spännande!

Och vi, utan barn, har det lite som paret i texten - och som ni. Jag ser saker som behöver göras innan Henrik. Och är ibland en gnäll-Maja. Speciellt med städning. Jag vill städa en gång i veckan, Henrik en gång i månaden.
Men han är t ex bättre på att tänka och fixa mat innan jag gör det. Kanske för att han är hungrig. ;)