söndag 21 november 2010

Snö och en massa annat

I fredags eftermiddag var jag på Stora Holm med Linda och Annica, där köpte jag en bit tyg, lite snören och vita hjärtan i trä - jag utmanar er - vad tror ni jag ska sy?! Jag vill ge er en ledtråd, men tror nog jag vilseleder mer än ger ledtråd, men ikväll har jag lärt mig en ny sak på min symaskin! Jag har lärt mig hur man gör knapphål....jag tjöt till av glädje när jag insett att jag fixat det alldeles själv! (Hörde från övervåningen, där Elias satt i badet: "Vad gör du mamma?"...

Vips, så var vintern här! Igår morse väckte jag Hannah 06:45 med orden "God morgon, älskling...det har snöat MASSOR ute...ska vi gå ner och äta frukost tillsammans och sedan gå ut och skotta snö en stund innan vi ska till simskolan?". Så det gjorde vi. Hannah fick sitt första simmärke igår, Doppingen - mäkta stolt tjej!! En annan sak som gör henne stolt är att hon har två lösa tänder i främre nedre delen av munnen och den ena är så lös att jag tror den kommer lossna inom en vecka...!! Stora tjejen...:-)

När vi kom hem från simskolan tog vi ut barnen på skid- och snowraceråkande en stund. Elias och jag åkte sen och handlade inför helgen och igår kväll fick vi besök av min klasskamrat Åsa och hennes man Ghaith. Vi käkade mat tillsammans, barnen myste framför TV'n med godis och när de somnat spelade vi TP - som Anders vann!! Jättetrevlig kväll som avslutades pga för många gäspningar från min sida....

I dag har Anders fixat i badrummet nere, han var på IKEA och Bauhaus igår och köpte hyllor, konsoler och kakelborr, för nu hade vi båda tröttnat (och väntat tillräckligt länge) på att hörnan där vi byter blöja/tvättar var på tok för rörig. Så nu har han satt upp två hyllor samt satt hjul på ett Antonius trådbacksystem, så vi kan rulla fram vagnen med alla återvinningskassar - och sortera redan där!! Grymt!!

Under dagen har vi även firat min mamma som fyller år i morgon (jag och Hannah har även namnsdag!). Jag och min familj samt Jenny blev bjudna på smörgåstårta och kakor. Mamma fick sin födelsedagspresent redan i somras, en munk i keramik som hon spanat på och köpt på Bornholm när hon och pappa var där. Men vi kom inte tomhänta, hon fick ett danskt julträd som jag köpte på Plantagen. Där blev jag också beordrad att köpa en bukett rosor till mig själv av Anders - men hihi, jag köpte två, en vit och en röd bukett, så vackert! Pryder vårt vardagsrumsbord nu...





Tvätthörnan före makeover!


Väntan är olidlig...

Elias hjälper till med detaljerna...
Färdigt!!
Danskt julträd - Ardisia. Bild lånad från http://www.ardisia.info/sw.html

Ja, kan ni gissa nu då?
Ljus från Gekås, ljusbricka från Jysk och rosor från Anders! :-)

Inga kommentarer: