måndag 15 november 2010

Fars dag

I morse var det Hannah som vaknade först, vid halv sju ropade hon på mig inifrån sitt rum. Vi gick ner och läste i leksakskatalogerna, drack te och youghurt och väntade på att lillebror skulle vakna. Vi väntade och väntade, men först vid 07:20 vaknade han - så typiskt när Hannah vaknar tidigt!

Anders var med barnen på Toys'r'us igår, Hannah hade sparat sin veckopeng några veckor och hade igår 140 kronor, som hon ville köpa något för, så de åkte iväg i går eftermiddag. Vi bestämde att Anders skulle bidra med lika mycket som Hannah, så hon fick två figurer från Toy story hem! Det var Woody och Moose-eye - tror jag de heter iallafall. Fina och roliga! Hannah ville genast byta om, så hon blev cowboy. Hon har ingen dålig fantasi den ungen!!

Iallafall, i morse fick hon mig att fixa till en guldstjärna i papp till henne, för det hade minsann sheriff Woody! Sedan gjorde de varsitt kort till pappa, vi gemade fast en biobiljett på Hannahs kort och sedan tågade vi in och sjöng så fint (Hannah var nog den som sjöng mest, även om Elias var lagom kaxig innan!). Vi åt sedan riktigt god frukost tillsammans i köket, där jag dukat upp till räk- och äggsmörgås! Mums...:-)

Vid 13-tiden var det firande hemma hos mamma och pappa med gräddtårta - det var också mums! Och fullt hus, verkligen. Jenny, Pentti, Julia, Jacob, Melvin, Camilla, Daniel, Linus, Frida, Oliver, Hannah, Elias, jag och Anders samt mamma och pappa! Jenny och barnen följde sedan hem på riktig ordentlig söndagsmiddag - sjömansbiff! Det var första gången jag provade att göra det och det blev riktigt lyckat! Jenny somnade sedan i soffan, medans barnen lekte en stund.

Ikväll har vi tagit det så lugnt som möjligt. Elias och jag har spelat Lille Storms godnattspel, Hannah har tittat lite på TV och gjort lite annat, medans jag och Anders gemensamt försökt plocka iordning inför veckan.

Idag kommer min klasskamrat Åsa och vi ska dra igång examensarbetet - det ska bli skönt att komma igång!

Woody, Moose-eye och Hannah!

Ge mig en kram, pappa!

Räksmörgås

Daniel. Milla, Pentti & Julia

Pentti & Julia

Världens bästa pappa!

Hannah & Julia lägger mitt absoluta favoritpussel i alla kategorier - På landet!

Barnen tog en svängom till mormor och morfars vinylskivor...


My dear sweet Jenny.


BUS!!


Inga kommentarer: