lördag 27 november 2010

Dag 10. Det här hade jag på mig idag.

Idag har jag gått halva dagen klädd i grå strumpbyxor, rosa strumpor och ett blått nattlinne, av ren trötthet orkade jag inte byta om, eftersom natten till idag bestod av torka blod och trösta ledsen Elias med falsk krupp. Han ramlade ur sängen och slog sig så illa på näsan att han började blöda näsblod! Sen blev han så ledsen och upprörd när han inte kunde andas ordentligt och prata kunde han inte heller göra, så det blev att sitta upp med honom i famnen, då somnade han iallafall, men tror ni att JAG gjorde det? Njae, inte så värst. Så medans jag satt där med Elias i famnen och såg hans haka falla längre och längre ner mot hans bröst, så tänkte jag ut något finurligt. Jag lade undan Elias i min säng, sedan vek jag vårt överkast i några lager, lade två prydnadskuddar över och sedan Elias kudde. Runt Elias nacke fäste jag nackkudden som jag hade på flyget till och från USA. Och så sov han vidare, på madrassen nedanför min säng. Inte en reaktion - och inget kruppande!!



Andra halvan av dagen har jag gått klädd i mina blå jeansleggins och en blå kortärmad t-shirt med huva, båda shoppade i New York. Hannah fick nämligen följa med mormor och morfar hem idag, där bakade hon och mormor kakor, sedan spelade hon och morfar massa spel och det avslutades med film - Oliver & gänget. (Hon älskar sången på slutet - "Jag har storstadskontroll"). Vi kramade mormor och morfar hej då, sedan åkte vi till Plantagen och köpte en ny sopborste, några hyacinter, en fin kruka och en gran att ha ute på framsidan med julbelysning i. Under tiden vi var iväg hade jag på mig min svarta vinterjacka med lila detaljer och huva. Min mössa har jag tappat bort någonstans....

Ikväll har jag och Elias planterat hyacinter, vi har lagat "Barnens favoritspett" med pommes och aioli och barnen har fått lördagsgodis.

Inga kommentarer: