torsdag 18 november 2010

Dag 1. Presentera mig själv.

Som jag skrev i föregående inlägg, så ska jag följa en lista i 30 dagar. Punkt 1 på listan är att presentera mig själv.

Cecilia, Jeanette Winge och jag är 32 år gammal. Jag har två systrar - en tvillingsyster som heter Camilla och en storasyster som heter Jenny. Jag bor i ett bostadsrättsradhus i Gerrebacka, Hisings Kärra tillsammans med min man Anders, 32 år och våra två barn, Hannah och Elias, 5 respektive snart 3 år gamla.

Jag är just nu inne på sluttampen av en nästan 2 år lång utbildning till Läkarsekreterare/Vårdadministratör. I mitten av december är jag färdig och direkt efter nyår börjar jag jobba på Barnkliniken, Drottning Silvias barn.- och ungdomssjukhus. Jag ser fram emot detta något oerhört, att få upp ekonomin, att få ett nytt arbete, nya arbetskamrater, nya erfarenheter, nya kunskaper och en elcykel! Japp, ska förhoppningsvis få råd att köpa en elcykel så jag kan cykla till jobbet.

Jag finner stort nöje i att laga mat, att umgås med vänner och familj, drömma om att bo i en villa på landet, med kattlucka och hundgård och med hästarna betandes i hagarna utanför....

Är beroende av Nygårda julmust light, kaffe med mjölk (50/50) samt pussar och kramar på och från min familj!

Jag bloggar om det mesta som faller mig in, men med stort fokus på familjelivet och livet som småbarnsmamma. Jag fotograferar mer än gärna, ibland får jag till det riktigt bra. Drömmen är att kunna tjäna lite extra pengar på fotograferingen, men än så länge är det bara på hobbynivå och jag övar på mina barn, min familj, vänner och vänners barn! :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu hänger jagi nte med i svängarna, skulle du inte till gyn o jobba???
Kram gumsi

Åsa sa...

Roligt att få känna dig lite mer! "Angenämt!" ;)