måndag 22 november 2010

Dag 5. Vad är kärlek?

Kärlek för mig är...

.... små snabba fötter trippandes utanför vårt sovrum, en dörr som slängs upp och ett glatt "Goooo mojjon, sovit gott?"

.... att lämna min dotter på förskolan och hennes aldrig sinande glädje över att se mig rita ett hästhuvud i imman från ett djupt andetag mot fönstret.

... att få sovmorgon trots att min andre hälft är så trött att allt går i slow motion.

... ett samtal från mamma eller pappa, som bara vill ringa och höra hur vi mår.

... vänner som aldrig försvinner, hur dålig man än är på att höra av sig.

... vänner som aldrig försvinner, trots att man troligen tjatar hål i huvudet på dem om vissa saker.

... en svärmor som ringer och entusiatiskt berättar om sina senaste kap på Lindex till mina barn som hon "gottat sig med".

... ett högt "MAMMA!" över hela dagisgården när man kommer och hämtar, och sedan ett barn som inte kan komma fram snabbt nog till mig.

... en enkel konversation mellan mig och mina barn.

... frukost på sängen.

... ett alltid lika bekant, och alltid lika uppskattat "Jag älskar dig" från min man innan vi somnar.

... när Anders använder något utav sina smeknamn när han tilltalar mig - "Pumpkin pie" eller "Beauty box".

... "kärlekskli" i näsan och de berömda tårarna bakom ögonlocken när man ser på sina barn.

... när man skrattar åt något roligt Hannah säger eller gör, och hon skrattar tillsammans med mig och sedan frågar: "Skrattar du för att jag gör dig stolt nu?"

... att bli älskad för den jag är.

4 kommentarer:

Åsa sa...

Så fint skrivet!!

Anonym sa...

Varma tankar! Kram på dig!
/Anna F

Matilda Barnboksillustratör sa...

åh vilka härliga punkter! "skrattar du för att jag gör dig stolt nu?" åh, vilken sötnos!

sv: tack fina du! och yes, sambabebbe it is! ;)

kärlek till dig!

Pia sa...

Fint skrivet! <3