söndag 22 augusti 2010

Mys-söndag

I förmiddags åkte jag och Hannah in till Nordstan med mina föräldrar. Jag och mamma växlade in lite svenska pengar mot amerikanska dollar. Morfar bjöd Hannah på glass medans jag och mamma smet in på Lindex och tittade på barnkläder - jag blir så j***a lack på denna groteska uppdelning av flick- och pojkkläder!! Finns det NÅGON tuff klänning/andra tjejkläder i storlek 116-122? Nej, de något tuffare kläderna kommer i storlek 128. Om man sedan går över till pojkkläder, ja då är det monster, fula fåglar och bilar på varenda tröja! Jag blir tokig!! Hoppas bannimej jag hittar något i New York till min kräsna unge...

Hannah åkte med mormor och morfar hem, medans jag fick skjuts hem till pojkarna. Anders och Elias stod och lagade mat när jag kom hem, de gjorde Raggmunk med fläsk och lingon ur boken "Scenen, livet och konsten att laga mat" av Per Morberg. Mums!! Synd bara att jag inte känner alla smaker nu när jag är förkyld.

Efter maten hjälpte jag Elias att sätta upp det lilla tältet från IKEA och vi bäddade med mattor, kuddar och filt. Sedan satte jag igång vår Ipod med "På rymmen med Pippi Långstrump" och sedan hade en liten vilostund i tältet, han såg ut att ha det riktigt mysigt medans jag stod inne i köket och fixade efter maten. Vi hjälptes sedan åt att klippa gräset innan Jenny, Julia och Jacob kom och hämtade mig för en middag med resten av klanen Bergman på Kärra Kök & Bar. Anders och Elias stannade hemma, eftersom det blir mer jobbigt än mysigt att ha Tarzan på restaurang... Tyvärr, vi orkar inte alltid kämpa!

När vi kom hem var det dags för barnen att bada, Hannah smög upp själv först för att simma lite, som hon säger. Hon fyller i princip ända upp till maxgränsen för vad vi tål, sedan sätter hon på sig simglasögonen och simmar under vattnet! Det är blött på golvet efter hennes framfart kan man säga...

Rävsover...

Lyssnar på "På rymmen med Pippi Långstrump" under sin vila...

1 kommentar:

Mika sa...

Jag har samma problem med kläderna fast tvärt om. Nu när den Stora äntligen nått kommit upp till 128 så vill hon INTE ha lite tuffare kläder. Neeeeej....
"-Mamma... jag vill ha lite mer färgglada!"

...någon borde verkligen göra mindre stereotypa kläder!

Kram
mika

ps. Oh! Ska du till NY???? Vilken dröm! ds!