torsdag 19 augusti 2010

Bokslut, fika i stan och hjälpare i nöden

Idag har det varit fullt upp i skolan. Det började med bokslut i ekonomi och slutade med att påbörja en broschyr om alla undersökningar under graviditet och förlossning, samt hur föräldraledigheten fungerar. Jag fick ÄNTLIGEN koll på hur kontering fungerar och debet och kredit...kul, kul!

Efter skolan träffade jag Lenita och vi fikade på Espresso house några timmar innan det var dags för mig att åka hem. Jag kom till Ullevi innan jag kom på att jag glömt mitt fina paraply på Espresso House. Ringde Lenita i panik och hon sprang tillbaka, lämnade signalament och fick hämtat ut det. Det ösregnade när hon kom springande, så jag skjutsade ner henne till Nordstan innan jag åkte hem.

Elias satt och tittade på Pippi på rymmen och Hannah lekte med play-do när jag kom hem, men jag fick dem snabbt på andra tankar och tog upp dem till badet för lite vaskning. Hannah är superduktig på att simma under vatten och sätter snabbt på sig simglasögonen. Elias står mest upp i ändan av badkaret och leker med muggar, båtar och penslar. Under tiden de badade passade jag på att storstäda badrummet, så nu luktar det Jif-spray där inne, gott som sjutton! :-)

Vid 20:30 åkte jag upp till Åsa för att hjälpa henne få igång hennes bil som batteriet kolat vippen på. Det gick superbra och hon följade sedan med ner till Kärra, vi lämnade mammas bil hemma hos mina föräldrar och sedan skjutsade hon mig hem.

Nu sitter jag här, med kli i halsen och en mugg med te. Det är ju höjde av otur om jag blir förkyld nu när vi ska åka till New York om en vecka...:-(

1 kommentar:

Jenny sa...

Du ser allt till att INTE bli sjuk nu, skulle bara våga!!!