tisdag 13 april 2010

Våren är här på riktigt!

Hej på er!

Hannah sa igår morse att Kalle Frost inte trivs här i Gerrebacka längre och hon har så rätt, för våren har äntligen tagit sitt grepp om oss och det känns underbart! Vi har spenderat i princip hela söndagen och hela måndag eftermiddag utomhus.

Söndagen startade med dumpning av Elias hemma hos mina föräldrar, sedan ridning på Clarebergs Ridskola och Hannah valde även denna gång lilla söta Julle. De fick lära sig att trava lättridning denna gång och hon var så himla duktig, ibland får jag tårar i ögonen av stolthet men även av glädje att hon finner hästar och ridning minst lika roligt som jag gör! Vi åkte sedan hem till mina föräldrar för att hämta Elias, men även för att hjälpa dem att fotografera saker de ska sälja på Blocket. Vi stannade såpass länge att jag kände att lunch var en bra idé innan vi åkte hem, eftersom Elias helt säkert skulle somna på vägen hem. Jag åkte ner till Mc Donalds i Bäckebol och som vanligt var det något som fattades i påsarna, men jag hann se det innan jag åkte därifrån. SUCK!

Elias somnade precis som jag trodde, så jag lade mig för att vila tillsammans med honom medans Anders bytte till sommardäck och Hannah åkte sparkcykel och cyklade om vartannat.

Lisa kom in och hjälpte mig att äta lite på marängtårtan som blev över från i lördags samt tog sig en titt på kassarna med flick-kläder som jag fått tillbaka från min vän Nathalie. Hon hittade en hel del och det känns alltid kul att kläderna kommer till användning. På eftermiddagen åkte jag och Lisa till Plantagenoch köpte lite blommor och jag köpte även ett överdrag till vår grill samt en ampel i flätad korg. Hannah och alla kompisar i hennes ålder på gatan plus två småsyskon (Elias och William) var stundtals inne i vår lilla trädgård och gungade, åkte sparkcykel, bobbycar och jagade fjärilar med fjärilshåvarna. Jag fick även hjälp av Hannah att plantera blommorna och det blev så fint! Underbart med lite färg utanför dörren!

Kvällen avslutades med köttfärspaj som Anders fixat tidigare på dagen och badning av barnen. Igår var första dagen tillbaka i skolan och det var fantastiskt roligt att träffa kamraterna igen!

I morse lämnade Anders barnen på förskolan medans jag gjorde mig iordning och åkte till sjukgymnasten. Jag fick även svar på min röntgenundersökning av mina höfter jag gjorde förra veckan och det fanns inga hållpunkter för varken artros eller skelettskador vilket var enormt skönt att höra, detta betyder ju också att det är musklerna som bråkar med mig och jag ska kämpa för att min kropp ska må bättre, både i höfter, rygg och axlar. Sjukgymnasten, som var student på sin sista termin, verkade vara jättebra och jag hoppas vi kan samarbeta bra så jag får se resultat snart!

Jag ska hinna med att skriva lite mer på min rapport idag också, sen åker jag för att fylla på gasen i grillen som ska invigas idag, och så ska jag cykla iväg och hämta de små juvelerna på förskolan. Längtar efter dem!!!

Hannah & Julle kör slalom!

Elias kör morfars gamla lastbil!

Elias och Hannah spelar mitt gamla hockeyspel...:-)

Plantera mera...

Snyggar till lite...

Elias är mäkta arg på sin mamma och pappa - ni ser väl vad han gjort med mattan...
Hahahaha, han är så söt, även när han är heligt förbannad!


Hannah har förstått vad mamma vill ha fram när kameran siktar på henne...
Hihi, hon är lika söt hon, även när hon fejkar leenden!



Hannah samlar på sig alla grävskopor för att inte Elias ska ta någon...

Hjälps åt att "baka kaka"!

Inga kommentarer: