måndag 5 april 2010

Annandag påsk

Igår fick vi besök av familjen Indevall för middag, bus och lek. Vi bjöd på italien-inspirerad fläskfilé som var fylld med hackad stekt lök, soltorkade tomater och philadelphiaost vitlök/örter och sedan inlindad i parmaskinka. Till detta bjöds potatisgratäng och bearnaisesås. Till efterrätt hade Anders bakat små söta äpplepajer med mandelmassa i teflonformen med muffinsformar. Väldigt uppskattad av både stora och små. Kvällen blev sen, Elmer och Elias somnade vid 20:30 och det bestämdes sedan att Melvin skulle sova över. Det gick hyfsat att lägga dem, Hannah var väl den som var mest uppspelt. Sista gången jag var uppe låg Melvin med rosor om kinden och klippte med ögonen, så han var mycket trött. De vaknade först vid 07:20 i morse och vi åt gemensam frukost innan jag tog ut alla barnen på lek ute på gatan. Hannah och Melvin gick in igen efter en halvtimma, medans jag och Elias satt kvar i sandlådan ytterligare en halvtimma innan vi gick in och åt mellanmål.

Mina föräldrar kom och hälsade på på eftermiddagen, samtidigt kom Anders hem med barnen från IKEA där de köpt en fyra-facks Expedit till hallen och lådor till den samt en bestickhållare till diskbänken. Jag bjöd på kaffe latte och mörk choklad, innan de tog en promenad hem.

Sena eftermiddagen/kvällen spenderades i Kungsbacka hos vännen Fredrik som äntligen byggt klart sin lägenhet på sina morföräldrars gård. Det har pratats om detta bygge väldigt länge (han började prata om detta när vi först träffades för snart 10 år sedan) och nu är det då äntligen klart. Han och hans svåger har lagt mycket tid på detta och det har blivit riktigt fint. Fräscht, nytt kök, fint men litet badrum samt ett jättemysigt sovloft med plats för en dubbelsäng och ev några garderober senare.

När jag kom hem var det dags att natta barnen och nu har jag och Anders gått igenom städschemat där han kunnat pricka av ganska mycket. Denna helgen har han putsat husets alla fönster, skruvat ihop soffbord, dammtorkat överallt och städat båda toaletterna grundligt. Jag har städat hela nedervåningen med dammsugning, torkning av golv och allt det där, så nu börjar det kännas som vi är på rätt spår!

Imorgon börjar sista veckan på praktiken och det känns både vemodigt och skönt på samma gång. Jag ska träffa ekonomi-avdelningen i morgon och få lite mer info till min arbetslivsrapport. Hoppas kunna slutföra den nu i veckan utan större inskränkningar på fritiden, men hoppas går ju...







Det nya soffbordet!

3 kommentarer:

Anonym sa...

soffbordet var jättefint!
Kram Lisa

Ellas Inspiration sa...

Låter som ni haft ett fullt schema!

Så roligt att du gillade min lilla påskdukning! Jag har en liten tävling hos mig idag! Välkommen att kika!

Mvh

Karin

Matilda sa...

fullt upp hör jag!
vilken god rätt det lät som, med fläskfilén!