måndag 19 september 2011

Första dagen i Rom

Jag har så många bilder jag vill visa er, det skulle bli olidligt för er att se allihop samtidigt, så jag börjar med första dagen och kvällen. Vi kom ner till ett varmt och härligt Rom och det hostel som jag bokat överträffade våra förväntningar. Fräscht, lugnt och centralt!
Vi lyfte i regn, kom upp i solsken!

Vi började med en pizza...


Broarna över Tibern...

En söt bil. Man såg nästan inte vad som var fram o bak...:-)


Piazza Navona

 

En konstnär på Piazza Navona







På kvällen tog vi oss in i Rom. Jag var helt hänförd...








Vi försöker hitta en restaurang som Anders blivit tipsad om...

Men vi hittade en annan...
Jag började med kallskuret
Anders tog en Buffalo mozarella med lufttorkad skinka...
Tiramisu var slut, så det blev en pannacotta
En oerhört mysig restaurang, som vi gick tillbaka till sista kvällen, men då var det fullt!
Natt över Rom


3 kommentarer:

Anonym sa...

Mysigt ni verkar haft. Älskar den staden, maten och atmosfären är ljuvlig! Hoppas ni är utvilade ; ) kram Matilda

Familjen Bus sa...

Åh vad härligt det ser ut!!! Vill oxå! Hoppas ni haft det superbra!

Jenny sa...

Wooohoo! Jag vill också uppleva en sån resa, är så avis! Kram