söndag 11 september 2011

Arvegods

Igår kom mamma upp och lämnade några kuddar som hon haft i kökssoffan och som liksom inte fann sig någon annanstans i deras hem efter att soffan flyttade hem till mig. De passar SÅ bra i soffan och matchar precis till vaxduken och de toner jag vill ha där ute!

Hon kom även med en gammal plåtburk som är från 40-talet, det står "Parmyfabriken Lindesberg" på den. Jag vet inte riktigt om det är en godisfabrik eller vad det är, någon som vet som kan upplysa mig? Men iallafall, det är riktigt roligt att få ärva dessa gamla saker som stått hemma i huset där jag växte upp och äntligen har jag hittat användningsområdet för alla dessa små grejer som jag samlat på mig! Den runda burken med små blommor på har varit i min ägo i några år nu, men tjänat som godisförvaring i skåpet ovanför kylen. Men nu får den flytta ut till uterummet och vara ögongodis istället!

Igår somnade Hannah inne på vår säng och hon hade lånat min ögonlapp, visst är hon för härlig? :-)

Igår när Anders kom hem från Uddevalla hade han som skrivet med sig en kasse med kantareller från sin mamma, mycket uppskattat inslag i vår middag. Det blev stekta fläskfilémedaljonger med potatisgratäng och en myyycket uppskattad kantarellsås! Hannah slevade nog i sig 8-10 skedar, hon ÄLSKAR kantareller! :-)

Elias och kompisen William myste i uterummet med varsin nektarin. Elias lekte riktig pajas och fick William att nästan kissa på sig av skratt. De är så underbara!!





2 kommentarer:

HEMLÄNGTAN sa...

Så kul när saker "vandrar" runt i olika hem. Och speciellt roligt är det ju med saker från ens barndomshem.
Jag önskar att jag hade varit lite större när de rensade ur mormors gamla hus. Där fanns det riktigt många gamla godingar men det förstod jag inte då :(

Ha en toppendag!
Kram, Jenny

HEMLÄNGTAN sa...

Hej igen!
Kul att du skrivit om webbutiken, vad glad jag blir :-)
Du frågade om smultrontvålen också. Jag tycker att doften sitter i väldigt bra. Men jag är lite osäker på om den doftar upp ett helt rum när den inte används...

Hoppas allt är bra med dig i blåsten. Själv ska jag gå å hämta barnen snart. Det blir till att klä sig ordentligt!

Kram, Jenny