lördag 24 september 2011

Råsmarta chokladbollar

Min kusin Sara och hennes sambo Janne är nere i Göteborg över helgen. Mestadelen av tiden har och kommer att spenderas med Milla, men ikväll var de här och käkade middag hela gänget; Sara, Janne, Milla, Daniel & Jenny. Vi åt Tacopaj och jag hade gjort Elins "Råsmarta chokladbollar" - utan margarin och socker! Dessa bjöds jag på under min "spa-helg" i Linköping i våras och har längtat efter att få äta dem igen sedan dess. Så idag, medans Elias sov i soffan fixade jag dem. Det blev bara tre kvar när gästerna hade gått, så jag gissar på att de godkändes!



Ingredienser, 10 bollar
  • 100 g dadlar utan kärna
  • 2 msk kokosfett
  • 1-2 msk kakao
  • 0.5 dl havregryn (jag tog fiberberikade havregryn)
  • 2 msk vatten
  • Ev lite snabbkaffepulver
  • 1 dl kokos att rulla bollarna i

Gör så här
  1.  Mixa allt i en matberedare till en slät massa.
  2. Rulla bollarna i kokos. 
  3. Förvara i kylskåp.

1 kommentar:

Elin sa...

Kul att du gillade dom och gjorde dom igen! :-) kram