söndag 4 september 2011

Kräftskiva

Under veckan har många av barnen i familjerna Indevall, Glimmerfelt och Winge varit febriga, förkylda och allmänt hängiga. Nu även jag och Glimmerfelts barnvakt, så tyvärr fick Annica och Mathias tacka nej till kräftskivan igår, det var hur trist som helst, jag hade verkligen sett fram emot att ha båda mina härliga vänner med familjer här. Detta resulterade i att vi avbröt barnvakteriet för även oss och Indevall, den sparar vi till en annan gång, när vi verkligen kan ses alla tre paren!

Familjen Indevall kom iallafall vid 18-tiden, då fick barnen äta först och vi andra stillade den värsta hungern med bröd. När barnen ätit upp kycklingklubborna, så blev det vår tur. Precis innan så hade Milton somnat, så Linda blev alldeles till sig och ville springa ut och sätta sig med en gång! Man vill ju passa på, så klart!

Barnen var högljudda, uppspelta, bråkiga och snälla. Elias var värst och han åkte upp på sitt rum en gång till och med. Sen fick småpojkarna godis i soffan, och Elias ville till slut självmant gå och lägga sig.

Vi hade en jättetrevlig kväll, i uterummet såklart, med infravärmen på och Fredrik lånade ett par av gästtofflorna som jag köpte tidigare i veckan - hur fiffiga som helst! Jag kände dock redan igår kväll att halsontet började göra sig påmint och i natt har jag sovit dåligt, så jag var innerligt tacksam för att det var min morgon att sova ut.

Idag har vi försökt ta det så lugnt som möjligt, Hannah och Elias har bråkat en del, men jag bröt den trenden genom att dra ut henne, Oliver och Leif (en nyinflyttad engelsk pojke!) på en promenad i skogen. Vi plockade lite rönnbär, kvistar och mossa och sen dekorerade jag vår dörrkrans som jag inte varit helt nöjd med. Nu är det ingen dörrkrans längre, utan en uterumskrans! Jag är helnöjd med resultatet, trots att det syns att det inte är en florist som gjort den...;-)

Jag skördade den första paprikan idag, för Anders behövde till sin kyckling-currygryta. Känns stort att odlat sin första grönsak...;-)







Fina Linda & Fredrik


Yummie....


Det här var något nytt för 3/4 av oss! Linda hade gjort kokta ingefärspäron (plockade från det egna päronträdet!)
och det var verkligen jättegott!

Milton blidde trötter i pappas knä...

Söt-Göte.

Lite Robinsonkänsla ute i rabatten!

Finfin paprika!

Finfin höstkrans!




Inga kommentarer: