onsdag 7 september 2011

Svamprisotto

Ikväll provade jag att göra Risotto för första gången. Det tog lite längre tid än jag trott, och jag hade på tok för lite kryddor i (bara hackad vitlök och hackad färsk persilja). Men den blev krämig och jättegod ändå. Elias spottade ut svampen, men åt glatt av riset iallafall!

Idag på eftermiddagen fick jag finfint besök i uterummet av vår "nya" granne, Therese. Vi har båda vuxit upp i Kärra, men hon är fyra år yngre än mig så vi är bara bekanta med varandra till utseendet, man har väl sprungit in i varandra någon gång under åren, gissar jag på. :-) Hur som helst, mycket trevlig pratstund och vi bestämde för att göra det till en vana!

Om en stund sover förhoppningsvis barnen, då ska jag ta en liten slurk hostmedicin, kolla IDOL och sedan sova. Idag fick jag gå hem från jobbet efter bara några timmar pga illamående och skakningar, gissar på att det berodde på hostmedicinen, så jag halverar dosen ikväll...

Inga kommentarer: