måndag 9 maj 2011

Sköna maj, välkommen!

Något sent, men ändå. Maj är en underbar månad! Maj sviker inte i år heller, det började lite knackligt, men i helgen har vädret tagit sig till oanade höjer och vi har inte varit många minuter inomhus!

Den lediga fredagen avslutades för min del med firande av 5 stycken 60-åringar på jobbet. En mycket trevlig kväll med lekar, sång, otroligt god mat och dricka och många skratt! Hela festen avslutades med att vi fick dansa afrikansk dans, HUR KUL SOM HELST!!

Hannah och Anders åkte till simskolan som vanligt på lördag morgon, medans jag och Elias var hemma och skrotade en stund innan vi bestämde oss för att ta cykeln ner till mina föräldrar för att hämta vår lilla Rorry-bil (vår Renault Clio). Väl där fick vi med oss morfar till Allt i Mark i Tagene och fyllde tre stora IKEA plastkassar med sand till Elias sandlåda, som han fått ärva av grannen Oliver. När vi kom till den stoooora sandhögen var han lyrisk och började genast leka i sanden, medans jag och pappa fyllde på säckarna. Vi tog en vända hem, Elias somnade och jag åkte vidare ner till Plantagen tillsammans med storasyster Jenny. På Plantagen uppfyllde jag en av mina trädgårdsdrömmar - jag köpte en syrenbuske!!! :-)

Melvin och Hannah lekte i princip hela dagen och det gick jättebra, förutom ett stort sockerfall för Hannahs del precis efter simskolan. Lördagen avslutades med grillade räkor och pilgrimsmusslor på spett (Anders verk) vilket var fantastiskt gott, men vi bestämde oss för att avnjuta dessa grillspett efter att barnen somnat nästa gång....

Sedan var det dags för mig att åka till en av mina bästa vänner, Sandra, för att fira med henne och hennes vänner. Vad vi firade? Jo, Sandra har totalrenoverat sin lägenhet helt själv!! Nä, hon tog dit snickare för att riva den gamla inbyggda garderoben från 30-talet, och fick hjälp av sin mamma att tapetsera några väggar, men segelduken i taket drog hon ner själv, slipade, spacklade, målade, tapetserade, lade nya golv...ja, jag vette sjutton vad hon INTE har gjort!! Jättefint blev det iallafall och hon sken som en sol hela kvällen!

Igår fick jag sovmorgon och bästaste Anders och när jag blev väckt var frukosten färdig och vi åt en lugn och skön frukost (förutom Elias sprallande som vanligt...). Jag och barnen hjälptes sedan åt att klä in Linneas paket, för nu var det dags för Hannah att åka på kalas på Bushuset2 i Torslanda. Jag fick med mig Melvin också och de tog varandra i hand och gick in till alla de andra barnen och vad jag såg av dem under dessa två timmar hade de skitkul!! Jag åkte under tiden och handlade på ICA MAXI för veckan och jag hann även smita in på Lindex och hittade ett jättefint linne och en bolero att eventuellt ha på Kirstens (Anders mormor) 90-årskalas i juni. När vi kom hem så var mina föräldrar hemma hos oss för ett litet besök, men när de hade åkt fortsatte vi i trädgården och barnen badade faktiskt i sin lilla plaskpool för första gången i år, tillsammans med Julia och William. Den härliga söndagen avslutades med grässådd, vattning, grillad lammstek med klyftpotatis och duschning av mig och barnen innan sovdags! Underbar helg som jag snart vill uppleva igen, jag mår så duperduperbra när jag får fixa i trädgården och bara VARA....

Elias förenar nytta med nöje.
Leker brandman när han vattnar gräsmattan...


Världens finaste, redo för kalas!

Första badet!

Hannah, Julia, Elias & William


Ååååh....hopp!!

Täljer...

Kärlek. Helt enkelt.

Ännu mer kärlek.

Bus! :-)

Det ska komma ännu fler stenar...

Världens finaste, redo för bus!

Vad är det där uppe?


Pappa busar med vattensprutan!

Humlan togs ut från garaget och fick landa i gräslöken!


Elias harvade, harvade och....harvade!

Vår fina syren!

1 kommentar:

HEMLÄNGTAN sa...

Vilka underbara bilder!
Ååå, jag som är så nyfiken på afrikansk dans. Det måste jag prova någon gång...

Förstår verkligen att helgen varit bra. Det här vädret är ju bara så underbart!

Kram, Jenny