lördag 28 maj 2011

Min STORA överraskning!

I två veckors tid har jag smidit planer i all hemlighet. Telefonsamtal har gjorts från jobbet, beställningar har gjorts på väg HEM från jobbet, och ritningar har skickats hit och dit. Jag bad min storasyster om hjälp att hitta någon som kunde hjälpa mig, och hon gav mig numret till RÄTT man!! Han kunde hjälpa mig - och han kunde göra det på väldigt kort varsel! Vad pratar jag om egentligen?

Jo, jag pratar om en köksrenovering BIG time, under veckan Anders varit borta! Kakel och fläkt har legat och väntat hemma i Fredrik och Lindas garage, spis levererades först igår, bänkskivorna köpte jag i onsdags tillsammans med min pappa. Allt detta har gett mig MÅNGA sömnlösa nätter, men jag har samtidigt varit så säker på att jag gjort rätt. Beslut har ju tagits ovanför Anders huvud, bokstavligt talat och han har inte haft en aning.

Mannen som kunde hjälpa mig med kort varsel då? Jo, det var Magnus Styrén, en gammal Kärra-bo, aka skolkamrat som Jenny känner. Han har eget företag - Styréns mur & kakel - och de killar som var hemma hos mig under tre dagar gjorde ett KANONJOBB! Så jäkla trevliga, lättsamma, hjälpsamma och tålmodiga med alla mina frågor, samtal och tankar.

I onsdags var Jenny hemma hos mig och vi skulle sätta upp de nya luckorna. De PASSADE inte!! Vi försökte med allt, men det gick helt enkelt inte. Det blev fiasko av det och fick mig lite låg i humöret, men tack vare min syster fick jag upp humöret och tänkte på allt annat fint som skulle komma på plats!

I torsdags ringde jag Media Markt, eftersom jag var lite nyfiken på när spisen skulle levereras. Jag fick prata med en jättetrevlig tjej. Det visade sig att spisen samma dag hade kommit till Media Markt och att transportföretaget skulle ringa mig senare på eftermiddagen för att boka tid för leverans på fredagen! Jippie! Men vid 18-tiden hade jag fortfarande inte hört något och försökte få tag på Media Markt igen, och den som svarade var ju inte någon annan än tjejen jag pratade med tidigare på dagen! Den här tjejen, Anna, räddade min dag! Vilken serviceminded tjej! Hon tog tag i saken, ringde runt till de olika ställena som behövdes, drog i lite trådar och ringde upp en timme senare med klara besked! Jag tackade SÅ mycket för hjälpen och jag hoppas hon förstod hur tacksam jag var!

När jag kom hem från jobb och dagis igår så blev jag såååå glad, det var färdigt!!!

I morse var jag och barnen spända på Anders reaktion på vår "lilla" hemlis, och när han kom hem kl 10, så hade vi dragit ner persiennerna för att han inte skulle se in i köket och han blev SÅ paff!! Barnen sprang sedan över till William och Julia, så jag och Anders satt och pratade ikapp lite i vårt nya kök, sedan gick han och lade sig för att sova en stund!

Den här helgen går inte i många knop. I morgon ska vi fira Mors Dag hemma hos mig. Min mamma, pappa, tvillingsyster och Melvin kommer också!

Före extreme kitchen make over!


Jenny tar en paus i skruvandet...
(I bakgrunden har de spacklat det gamla kaklet, det nya skall sitta rakt på det gamla!)


Fläkten borta!
(Och vanligt vitt kakel satt hela vägen upp)

Här händer det grejer.
Kakel och bänkskiva - check!

Räddaren i nöden - Magnus Styrén!

Köpte vacker dekoration på Cajsas blomster i Kärra centrum,
för att fira det nya köket!




Den nya, FINA spisen - med induktionshäll som kokar vatten på en minut!!

8 kommentarer:

malin martelly sa...

aaah vad fint det blev! men hur gick det med luckorna? Passade dom tillslut? = )

Anneli K sa...

Oj va snyggt! Vilken grej att du överraskade så!
Kram

Anonym sa...

Hur fiiint som helst, du är den bästa frun en make kan ha! // Milla

Jenny sa...

Älskade syster! Du är grym! Åh vilket snyggt kök ni har nu, är så avundsjuk. Nu vill jag bara höra allt om Anders reaktion =))

Alixandra sa...

Sicket snyggt kök :)Jättesnyggt kakel.

Therese sa...

Vad fint det blev!!! =)

Anneli sa...

Kanon snyggt =)

Anonym sa...

Gud så snyggt det blev!!